Alla inlägg under juni 2009

Av Jennie - 29 juni 2009 21:53

Jaha, så var man tillbaka på jobbet då igen...men de är lugnt..jobbar superlökigt schema nu i två veckor sen åker vi till stockholm 4 dagar med jobbet och sen har jag semester :) Så jag lär ju inte hinna jobba ihjäl mig direkt ;)

Just nu sitter jag och laddar upp massa bilder, har ju inte gjort det på en hel evighet. Men tyvärr så tror jag inte jag orkar lägga upp nått här än...de brukar ta sån herrans tid. Men den som väntar på nått gott ;)


Nä nu ska jag krypa till kojs tror jag. Natti natt!! /Jennie

Av Jennie - 27 juni 2009 10:24

Världens bästa Cami hjälpte oss att måla igår :) Christer uppe i skyliften och jag och Cami stod i garaget. Går så otroligt mycke snabbare och smidigare när man är fler än en. Och så väldigt mycke roligare :) Man har ju nån att surra med mellan varven! Vi stod och målade till starx efter 1 igår så vi var väldigt ihärdiga. Kan säga att det märks på min handled idag *sucka* Har väldigt lätt att få ont i höger handled och jag kan ju säga att efter tosdagen då det blev nästan 12 timmars målning så va den inte alls glad. Sen efter igår är den dessutom uppsväld :) Gör ont bara jag rör den. Så ingen målning idag! Ska iväg och tolka hela eftermiddan-natten så jag behöver ha min handled i toppform. Så nu på förmiddan blir de till att kolla lite förberedelsematerial och sen sola en sväng. Låter mycke bättre än att måla haha :D


Nu ska jag återgå till att förbereda mig lite. Ha en skönt lördag!!


Tack tack tack Cami för all hjälp, guld värd!! Puss

Av Jennie - 26 juni 2009 00:06

Va är hon inte ledig tänker ni säkert och joo de är jag, från jobbet i alla fall :) Hemma däremot blir man väl aldrig ledig. Fy så jag har målat idag! Gick ut och började vid 10.30 och gick in igen 23.30....blää för att måla nå mer. Visst jag gick ju in för att äta och så men annars så spenderade jag hela dagen i garaget. Imorn ska jag kliva upp i tid, måla några timmar och sen så ska jag vara lite ledig mitt på dan. Ska passa på att vara lite social med Cami som ska vara hos oss i helgen :) Så imorn blir de promis, sol och eventuellt lite bad ;) Efter de...lite mera målning haha!


Nä nu ska jag sussa några timmar...sov gott! /Jennie

Av Jennie - 25 juni 2009 10:10

Idag har jag ENORMT mycke målning framför mig, huvva! Hasse va här igår och han och Christer kapade upp bräder till nästan hela huset :) Bara baksidan som saknas plus locken till framsidan. Men i övrigt så :) Så jag kan ju lugnt konstatera att jag har de jag gör! Ska dra mig ner till garaget nu *sucka* Måste ju säga att det tar emot att stå inne i garaget en sån här fin dag. Men men, de är bara och bita ihop om man vill ha saker och ting färdiga. Ska måla nu i några timmar och sen ska jag ta en vända ner till Långsele, handla och hälsa på mormor och morfar. Sen tillbaka och måla lite till....kvällen består också den av MÅLNING :) Haha!


Hade gott i värmen, sola lite åt mig med ;) Kram! /Jennie

Av Jennie - 23 juni 2009 16:30

Hej och hå vad de va längesen man satt här! Har lixom inte så mycke tid över till nått annat än huset just nu. Men det går framåt kan jag säga! Blir förhoppningsvis mycket bra :) Har knäppt hur mycket kort som hellst på alla våra projekt men jag har inte hunnit lagt in dom på datorn. Nästa vecka när jag börjar jobba igen ska jag ta med mig datorn så kan jag sitta nån kväll och fixa de. Så ni får se allt som händer här ;)


Nä nu ska jag gå och laga lite mat sen ska vi ut och dona igen. Ni får höra mer av mig nästa vecka istället ;)


Hade gott!! /Jennie

Av Jennie - 17 juni 2009 19:00

Jag blir så less, men jag har ju bara mig själv att skylla. Blev dagen till ära 2400 kronor fattigare. Buhu, fatta det är nästan en utlandsresa! Åkte fast för fortkörning på väg hem från Övik idag. Körde 89 på 70 väg så då blev de så..fyyy vad less jag blir på mig själv!! Jaja, man kanske förhoppningsvis har lärt sig en läxa i alla fall... Men till mitt försvar kan jag ju säga att jag faktiskt trodde att jag körde på en 90 väg, så de så...


Nu är grabbarna ute och snickrar på huset och jag och Cami sitter här inne och gör mest ingenting. Finns inte så mycket man kan göra än. Men så fort de kommer upp nått på väggen ska jag ut och måla :) Börjar bara bli så jävla nojig över att vi har tagit fel färg bara... Blää varför ska jag vara född velig för! Jaja, nu är den köpt så det är ju faktiskt inte så mycket att fundera över...


Nä social ska jag ta och vara här..behövde bara skriva av mig lite. 

Hade!!! /Jennie

Av Jennie - 17 juni 2009 10:48

Idag ska vi äntligen hämta ut färgen till huset! Så ikväll blir de till att måla :) Känns roligt nu men frågan är om jag kommer att vara lika lyrisk om några dagar haha. Kanske inte! Men men, de är bara bita ihop för vill man ha det fint så...Blir i alla fall grå/grönt med vita knutar...färgen heter mossa :) Blir nog nice tror jag...eller hoppas jag i alla fall. Hasse och Christer sågade till bräder i måndags, ikväll blir det målning för min och Christers del och imorn är de tänkt att det ska börjas spikas upp. Ojoj, de går undan :) NICE!! Kommer kännas som om man har ett helt nytt hus sen.


Snart är det midsommar med, fy vad tiden springer iväg. Vi ska fira hemma hos Jontes mamma, blir nog trevligt det. Mycke folk ska det vara där i alla fall. Hoppas på finväder men de känns som om man kommer ha vädergudarna emot sig...hmmm.. Jag vill ju ha klänning! Har ju som sagt köpt tokmycke klänningar på slutet så det skulle ju vara trevligt om man kunde få ta och använda nån av dom i alla fall. Jaja, jag kan ju ha klänning ändå och frysa haha :)


Idag kommer Cami med, längtas! Nog för att hon inte ska till mig men jag kommer ju få rå om henne en massa ändå.Hon stnnar ju faktiskt länge den här gången, ända till den 29e! Me like alot!! ;)


Nä nu ska jag ta och dra ett varv med snabeldraken här och sen göra mig i ordning. Känns som de inte kommer fokuseras så mycket på insidan av huset sen när de blir bräfodring och målning så man kanske gör rätt i att städa nu innan det sätter igång. Tänk om man bara kunde slå med ett litet trollspö så skulle allt vara klart och precis som man ville ha det. Åh så skönt det skulle vara! Är ju några rum som ska göras sen när man är klar med utsidan....ett evighetsprojekt det här med hus tror jag. Jaja, jag ska inte klaga för jag ÄLSKAR det här huset :)


Nä som sagt...snabeldraken här kommer jag!! Hade /Jennie

Av Jennie - 13 juni 2009 11:07

Jag och Christer hade myskväll igår, hyrde film och mös i soffan med godis. Som jag kanske har sagt förrut så har jag och min brorsdotter Nathalie kommit överens om att inte äta godis m.m fram till Globen Horse Show med undantag för två "fusktillfällen". Igår blev mitt första fusk :) Har varit grymt godissugen periodvis men har ändå tyckt det gått bra. Så igår när vi skulle titta på film så tänkte jag att äh va fan nu så ska här ätas godis. Meenn..de va ju inte speciellt gott??!! Hade köpt alla min favoriter och va såå sugen...men dom smakade inte som förut. Förväntningarna var kanske för höga...ja jag vet inte.  Dessutom så blev jag illamående och kunde inte alls äta speciellt mycket. Blev några styckna bara. Så nu känner jag defenitivt inte nått sug så resten av perioden lär nog inte bli några problem. :) Hade i alla fall hyrt filmen Twilight igår och den va då ingen besvikelse snarare tvärtom. Tyckte verkligen den va hur bra som hellst!! :) Och alla ni som har pratat om hur snygg han är jag kan inte annat än att hålla med. Innan filmen har jag sett bilder på Robert Pattison och tyckt vadå...han är väl inge speciell. Men cheeses! I filmen är han ju grym :) Mycket bra film, me like! Hyr och titta om ni inte har sett den.


Nu ska jag pallra iväg mig ut till bilen och åka iväg, blir tolkning idag en sväng. Hoppas på att det inta ska börja regna..är som inte upplagd för att bli blöt. Hemma igen i eftermiddag så då blir de till att greje här hemma. Planterade blommor igår, blev såå fint. Ska fota och visa på andra bloggen sen.


Ha en bra dag. Kramar!! /Jennie

Ovido - Quiz & Flashcards