Alla inlägg under maj 2009

Av Jennie - 31 maj 2009 20:58

Vädermässigt bästa helgen på väldigt länge, oj så härligt! Tyvärr låter de ju som att värmen ska till att försvinna nu i veckan. Men men, lite hann man ju få njuta i alla fall. Hoppas att de inte blir alllt för tråkigt väder i helgen när vi är i Sthlm bara, vill ju ha varmt och skönt då :)


På lördan blev de allt lite solning i alla fall...men kanske inte så mycket som jag skulle ha velat. Men men, jag hann massa andra saker i stället. Först och främst så tog de ju fakiskt två timmar innan jag kan hem! Åkte på fresk och köpte målarfärg (tre styckna), ner på ysk och köpte solsäng m.m, råkade slinka in på stil och kom ut med en tröja och ett hårband :), in till bror och fick några bräder att måla på och så till sist in på affären och köpta alla grejer till tårtan. Sen fick jag äntligen åka hem :) Väl hemma så blev det lite målning, vattnade gräset, grejade och donade, bakade tårta och så till sist lite solning :) Men de va en bra dag.

På kvällen åkte vi som sagt ner och åt middag på Valvet...va väl sådär kan jag säga. Christer protesterar nu och säger att han inte tänker äta där nån fler gång...jaja, vi får väl se :) Gick en sväng på stan och kikade men va inte riktigt på g, ville som bara hem. Men de blev ett tag på stan i alla fall och de va skoj att se lite folk.


Idag jobbar jag så idag blev de tyvärr inte så mycket solning. Klev upp i morse och fixade morsdagstårtan färdig och slog in paketet. Nu kan jag ju berätta att hon fick en "mor och dotter weekend" på hotell södra berget. Hotell, spa och middag :) Ska bli hur skoj som hellst att åka bara vi två, inte ofta man gör sådana saker. Skoj skoj! Mycket glad blev hon.

Va hos mor och far i ca en timme sen åkte jag på jobbet. Efter lunch åkte T och jag hem till mig och va ute och grejade. Satt nere på bryggan och badade fötterna, härligt! Blev en långpromenad också innan vi for till Långsele där vi var bjudna på middag. Så nice att få komma bort att äta, gott gott va de med. Potatisgratäng med falafel till mig och kött till dom andra. Till efterrätt blev de jordgubbstårta, mums!! Väl tillbaka i Solle så gick T och la sig och jag började med veckostädningen. Har dammtorkat klart allt och tog en liten pause och hamnade här :) Ska gå och ta tag i det sista nu, dammsuga och torka golv går ju snabbt de. Så ska jag gå och lägga mig tidigt så jag orkar upp imorn. Jobbar nämligen imorn med! Men de går nog bra de :)


Hade gott! /Jennie


Av Jennie - 29 maj 2009 21:50

Haha, sitter och ser på Hitch och han är ju bara så jävla bra :) Han är grym i den här filmen! Är inte många komedier som jag kan se flera gånger men den här går absolut att se mer än en gång. Förtsta gången va på bion i Härnösand med några vänner. Gud så jag skrattade :) Härligt!!


Imorn blir de solning på förmiddan samt lite plock i trädgården. Sen ska vi ut och äta på Valvet med Cami, Hasse, Kim och Linda. Blir nog superskoj de :) Går väl en sväng på stan sen och tittar lite på bilarna men de blir nog en lugn och tidig kväll. På söndag morgon måste jag upp hyfsat i tid för jag ska iväg och fira mamsen innan jag börjar jobba klockan 12. Men de går nog bra de. Ska sno ihop en tårta imorn med som jag tänkte ta med. Och så äntligen ska jag få ge mamma min morsdagspresent. Har velat ge henne den i flera månader så de ska bli skoj att se vad hon tycker hihi :)


Nä nu ska jag fortsätta kika på filmen. Trevlig helg!! /Jennie

Av Jennie - 29 maj 2009 16:16

Jaha så va de redan fredag igen då! Säger som jag sagt så många gånger tidigare, de är alltid fredag :)


Igår hade jag världens underbaraste sötpropp hos mig :) Han kom redan på onsdagkväll och sov över. Mys mys! Dock tyckte han redan klockan 4 på morgonen att vi skulle gå ut i det vackra vädret :) De tyckte inte jag och övertalade honom att vi skulle sova vidare. Sötnosen där! På torsdagen va vi ute och grejade, krattade lite, tog en promenad, åkte till stan och handlade lite pysselsaker, åt varmkorv (inte jag men Anton) och åkte till lekparken på risön. En superdag helt enklet. Sen åkte vi hem och fixade till middan som blev tacos. Mats-Jörgen och Katarina kom och åt med oss så de va ett väldigt trevligt avslut på dan.


Idag oc jag påta på hemma ett tag, plockat, tvättat och grejjat. Sen kom Karoline förbi, alltid lika trevligt. Vi satt och surra en massa och gick sen på promenad. Härligt! Väl hemma igen fixade vi till en sen lunch i form av pastasallad med melon. Blev såå gott, mums mums!


Nu sitter jag på jobbet och gör mest ingenting. Ska gå och fixa middag snart. Jobbar bara kvällen och går av imorn klockan 10, så de är ganska skönt. Ska äta om en stund som sagt och sen ska vi åka iväg med bilen och kolla en sak. Tror vi ska stanna till uppe på Remsle och ta oss en liten promenad med. Sen blir de nog inte så mycket mer ikväll, men de är väl ganska lagomt.


Hoppas på finväder imorn, de skulle vara helt underbart. Då tänker jag då inte göra många knop, vill bara sitta och sola och ta det lugnt. Ska träffa Cami och Hasse en sväng imonr med också ska man väl ta en liten sväng ner till stan och kolla på crusingen. Har inte varit där på flera flera år så de ska bli lite skoj. Men mest av allt ska nog dagen gå i lugnets tecken :) Ska upp på fresk och köpa lite målarfärgsburkar så vi kan provmåla och ner på jysk och köpa en solsäng. Men ingenting annat! Sola sola sola säger jag bara. Haha, bara därför så kommer de säkert inte ens bli nån sol. Nä nu ska vi tänka possetivt :) SOL!!!!


Nä nu ska jag göra ett ryck här... Återkommer nog senare ikväll skulle jag tro :) Hade! /Jennie

Av Jennie - 26 maj 2009 11:22

Broder va här i helgen och grävde åt oss, blev en parkering, flyttande av lite buskar och lite ombyggnation av gården. Men oj så fint det blir! Är verkligen supernöjd :) Har fotat en massa men har inte riktigt haft tid att lägga över dom på datorn. Men ska fixa de sen så ni får se lite ;) Ska pallra mig ut nu ooch kratta, så lite gräs och plantera om lite blommor. Har lånat massa trädgårdsböcker så jag har fått lite små ideer. Tog bort kryptallarna vid sidan om huset och jag är sugen på att göra nån typ av rabatt/stenland där. Jaja, vi får se hur de blir :)

Ja nu ska jag gå ut så de händer nått här! /Jennie

Av Jennie - 23 maj 2009 16:06

Helt underbart att det bara är lördag, har känt mest hela tiden att det är söndag. Kort sagt jag har haft söndag i ca 4 dagar :) Så de är nice när man upptäcker att man fortfarande är ledig en dag till. Har precis kommit hem från en tolkning. Så nu är man ledig ikväll, nice! Ska åka till Jonas och Emma om en liten stund, Jonas fyller nämligen år idag. Så grattis grattis till honom :) I övirgt ska vi nog ta det lugnt ikväll, bara vara. De är skönt och va de ibland med.

Mammsen och pappi åker till Turkiet ikväll, kan ju säa att jag är smått avis. Vill med åka utomlands och bli brun! Men men, jag har beställt finväder hit hem imonr för jag tänker sola. Så vi får väl se vad som händer ;) Eventuellt kommer storebror hit och gräver parkering imorn med. Får se vad han säger...


Nä nu ska jag fixa lite här så ska vi nog åka iväg sen. Trevlig kväll alla! /Jennie

Av Jennie - 23 maj 2009 00:03

Har haft en trevlig kväll med tjejerna ikväll, såå nice. Först så kom Karoline hit och vi åt middag och surrade och drack massa vin. Sen så lite senare så slöt Linda och Bebis upp med. Bebis fick inge vin men vi andra sluplade en del :) Massa surr blev de med! Mycket trevligt och måste absolut göras fler gånger. Är som skönt att va utan grabbarna ibland haha. Nu ska jag försöka gå och sova en sväng...ska ju upp och iväg och tolka några timmar imorn så jag behöver lite sömn. Ska försöka kliva upp lite tidigt med så jag hinner kolla förberedelsematrealet lite mer imorn. Japp...sängen här kommer jag :)

Natti alla vänner!! Puss! /Jennie

Av Jennie - 20 maj 2009 12:41

Vad är det som händer...

Av Jennie - 18 maj 2009 20:58

Hade verkligen ingenting planerat för helgen som va och den blev hur bra som hellst :) Är skönt när saker och ting bara får bli som de bli och man inte har miljoner saker planerade. Men tyvärr är de inte min starka sida att ha det så utan jag brukar ha varje minut uppstyrd.

Fredan så grejade vi hemma, tog de bara lugnt. Fick besök av Jonas och Emma en sväng. Trevligt trevligt med lite surr. Blev klar med entren också, blev superfint med nya gårdsstenar :)

Lördan åkte vi till stan och kikade på övergårdsdagarna men de va inte just nått att se. Åkte in en sväng på Åhmans och kikade på tapeter, tog lite färgprovslappar och köpte lite cultgrejer till badrummet. Blev jättefint där inne :) Ska fota och lägga in på andra bloggen. Sen när vi kom hem så kom mamma och pappa och hälsade på och vi fikade lite kladdkaka :) Mums! Grejade på lite mer ute och så. Mot kvällskvisten så ringde Jonte och hörde om inte han och Karro kunde komma förbi på kvällen och titta på melodifestivalen. Blev superglad :) Trevligt med lite sällskap och de va alldeles för länge sen vi träffades så de va helt perfekt att dom tittade förbi. Grabbarna satt ute på balkongen och drack öl och jag och Karoline satt inne i värmen och myste med varsit glas vin. Nice! Surrade en massa och småtittade på schlagern :) Verkligen supertrevligt!

Söndag klev vi upp tidigt och åkte och hämtade vattenskotern och sjösatte den i helgum. Brrr vad kallt!!! Jag åkte inge mycket alls, tyckte de mest va otäckt. Jag älskar verkligen att åka i vanliga fall men nu satt man bara och va rädd för man skulle ramla i. För de ville jag VERKLIGEN inte! Så de blev bara en liten sväng för mig för sen åkte vi över till jonte och Karro och Jonte fick ta min plats medans jag satte mig och solade med Karro. Mycket bättre!! På eftermiddan kom Malle och Daniel från Härnta och hälsade på. Riktigt skoj att dom ville komma och hälsa på. Surrade en massa och åt middag. Måste säga att jag blev lite smånervös när man ha två kockar på middag. Men de gick bra haha :) Sen på kvällen blev det en promenad med Karro, ett bra avslut på en perfekt helg.



Ovido - Quiz & Flashcards