Alla inlägg under juni 2008

Av Jennie - 30 juni 2008 21:28

Ja så då har jag äntligen flyttat hem igen. Känns så otroligt skönt så de går bara inte att beskriva :) Nu är de bara vänta på att man ska få flytta in i huset också. Men den som väntar på nått gott... :)


Har haft världens myshelg i helgen. Anton sov hos oss lördag till söndag. Så först på lördan hamnade vi uppe hos mina föräldrar på middag. Grilla, mums!

Sen på söndag så hade vi sovmorgon. Anton sov till 11, då ville jag kliva upp så då vaknade han med :) Efter de gick vi på en promenad ner till badstranden. Lekte, badade och åt korv och glass. Sen begav vi oss till lekparken på skolan. Ojojoj, Anton skrattade så han kiknade när han provade alla olika saker :) Så de va lyckat. Sen blev vi bjudna på tacos hos Mats-Jörgen och Katarina. Väldigt trevligt och GOTT!! Tacos är min absoluta favorit, så de så :)


Idag har jag jobbat första dagen på mitt nya jobb. Gick riktigt bra måste jag säga. Väldigt mycke mediciner att hålla reda på bara. Men man lär sig nog ganska snabbt bara man kommer in i det. Känns bra i alla fall. Kändes helt otroligt att jag kunde åka hem till min älskling efter jobbet. En lyx man inte riktigt är van vid :)


Nää nu ska jag åka hem och se hur de går för min gubbe att sätta ihop stolarna som vi har köpt på mio. Har köpt en ny matsalsmöbel till vårat hus :) Och då Christer skulle montera så flydde jag fältet :) Bäst så tyckte jag. Så nu ska jag hem och se hur de går.


Kramar! /Jennie

Av Jennie - 27 juni 2008 12:38

Japp! Allt packat och klart, jag och mamma har varit väldigt efektiva. Så nu sitter vi bara och väntar på att pappa och Christer ska komma med lastbilen så vi kan göra klart och fara härifrån. Känns så otroligt skönt att allt snart är gjort. Dessutom så känns det helt underbart att veta att det här är sista gången jag behöver packa ner alla mina grejer. Nu mellan jag flyttar till Långsele och sen till huset så ska jag bara magasinera mina saker så ingenting ska packas upp. Skönt såå skönt!!!


Ikväll ska vi på middag till Mats-Jörgen och Katarina. Christers pappa är här en sväng så de blir trevligt.


Nä nu är dom på g med lastbilen. På återseende! /Jennie

Av Jennie - 26 juni 2008 10:43

Ja..är ju min sista dag här på TC Östersund idag. Slutar faktiskt om en halvtimme :) Så nu har jag städat och grejat och donat. Allt packat och klart!


Snart kommer mamsen med bussen. Ska hämta henne om en liten stund. Sen Blir de packning av hemma. Mamma brukar kunna va som en hel en virvelvind :D Men de är bra de..då brukar de kunna bli fart på även mig. :)

 Sen imorn kommer pappa och Christer med lastbilen och hämtar upp allt. Ojoj...ska bli så skönt!


Helgen blir nog en riktig myshelg. Sötproppen ska komma och sova över hos oss lördag-söndag. Så då måste vi hitta på nått skoj. Skulle ju vara trevligt om vädret kunde bli lite bättre så man kan vara ute och hitta på nått. Jenie är lite sugen på att fara till nån djurpark eller dylikt. Men vi får som sagt se vad vädret tillåter. Hålla tummarna kan man ju allt.


Nu ska jag packa ihop de sista här på kontoret och säga adjö till mina arbetskamrater.


Ha en fin helg, de tänker jag ha ;) /Jennie


Av Jennie - 25 juni 2008 07:08

Fy så tidigt jag va på jobbet i morse..de e inte humant att kliva upp före 6. Huvva!

Inte hade jag nån direkt anledning att vara här så tidigt heller..men ändå va jag här en timme tidigare än vanligt :)

Men nu är jag här i alla fall. Monica kom också tidigt så de va bra, då har jag nån att surra med. Vi ska luncha ute idag. Nice! Är ju min sista vecka här nu så jag tänkte jag kunde bjuda henne på lunch idag. Ska bli trevligt. Tänkte nog styra kosan mot Brunkullans. Mums säger jag bara. Dom har verkligen superfräsch mat med massa olika sallader. Me like!


Inte fick jag nått packat igår heller...Satt hos frissan till klockan halv 8..sen skulle man ju fixa nån middag. Efter de kom Lisa och Irene och hälsade på. Trevligt trevligt men jag var ju inte så duktig på att slita mig för att packa om man säger så ;) Men men, jag får ta igen de idag. Idag ska de packas för fulla muggar! Mamsen kommer ju för att hjälpa mig imorn och då måste jag ju ha kommit en liten bit på vägen tycker man. De löser sig!

Tänk att jag ska flytta på fredag...helt otroligt! Tyckte de inte va längesen jag flyttade hit. Ett halvår går så snabbt! Men de ska bli så skönt att äntligen få flytta hem. Längtar så mycket efter att få bo med min älskling.


Längtar ännu mer tills vi får flytta till huset :) men jag ska inte tjata nått mer om de...är x antal månader kvar tills de är dags. Så ni kommer bli måttligt less på att höra om mitt hus :) Haha! 


Nää..man kanske ska försöka gå iväg för att städa lite...plocka undan på skrivbordet...slänga lite saker...


Hade! /Jennie

Av Jennie - 24 juni 2008 12:38

Jaha...då hade jag tänkt försöka mig på det här med att blogga då. Då mina dagar på jobbet är relativt sega just för tillfället så tycker jag de passar yppeligt :)

Är inne på sista veckan här på TC Östersund, för på fredag går flyttlasset. Känns lite både och måste jag säga. Dock väger fördelarna mot nackdelarna. Kommer ju självklart att sakna att vara fast anställd tolk, samt Östersund som stad kommer jag att sakna. Sen att Lisa, Lasse och Gun-Marie kommer att vara 15 mil bort känns också tråkigt. Men då får vi se det från den ljusa sidan:

1. Jag kommer att få bo med Christer på heltid igen och inte bara träffa honom på helgerna. Kommer att kännas helt underbart!

2. Jag har fått ett toppenjobb med perfekta arbetstider för att kombinera med frilansningen. I och med frilansningen så kommer jag att få träffa många fler brukare än om jag skulle ha varit kvar i Östersund. Vilket kommer utveckla mig som tolk mycket mer.

3. Sen kommer jag att vara titt som tätt i Östersund så jag kommer få träffa ovannämda mycket ändå :)

4. Jag får bo i närheten av mina nära och kära! Kommer att vara så skönt att en vardag kunna svänga in hos folk och hälsa på. Inte behöva känna att man varje helg har så många att hälsa på så hela helgen blir sönderstressad.


Ja..som ni ser så väger ju fördelarna mot nackdelarna :)


Snart får vi dessutom flytta till vårat hus. Jag längtar så jag tror jag blir galen! Läser inredningstidningar varje dag så snart har jag så mycket ideer så dom sprutar ur öronen. Vill bara få flytta in så man kan börja grejja och dona!

Ska bli riktigt roligt att bli Helgumsbo måste jag säga. Det är ju ändå där de flesta av våra vänner bor. Att bara kunna ta en promenad och gå förbi och kolla om någon är hemma. Inte behöva planera så mycket om man bara vill hälsa på nån en sväng. Sen kommer jag allt att tjuvlåna sötproppen så ofta jag får :) Kommer att bli lite enklare nu när vi bor så nära varandra. Sen har jag på känn att det kommer bli en hel del långpromenader. Nice så nice! Nu i vår har jag och Katarina bara haft Söndagarna på oss att gå tillsammans...men de ska de bli ändring på :)

Känns som att allt kommer bli såå mycket bättre när vi flyttat. Hihi :)

Så håll tummarna för att vi får flytta in så snabbt som möjligt!


Nää nu ska jag kanske göra lite nytta...sen ska jag kolla i lite inredningstidningar med ;)


Tudels! /Jennie

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards