Alla inlägg under november 2008

Av Jennie - 25 november 2008 23:01

Hade verkligen sett fram emot att ha en riktigt lugn och skön vecka. Vila lite så att min förkylning och förbannade hosta kunde försvinna. Men tji fick jag :)

Vi är ju tre på mitt jobb och den ena tjejen är sjuk och den andra vabbar...såå vad gör man...Har så otroligt svårt att säga ifrån! Men jag ska inte gnälla, de är mitt eget fel...


Till helgen blir de i alla fall lugna gatan, då bara vägrar jag jobba! Så är de bara! Ska ta de piano precis hela helgen, inte lyfta så mycket som ett finger :)


Nu ska jag gå å sussa så jag orkar kliva upp imorn.

xoxo /Jen

Av Jennie - 24 november 2008 09:53

Världens underbaraste sötpropp fyller 3 år idag :)

Ska dit ikväll och fira med massa paket. Är helt galet va roligt det är att köpa presenter till barn. Man kan ju som nästan inte sluta. Hittar saker varje gång man går på stan, livsfarligt :)

Grattis gubben!!!


Är ledig idag så jag ska passa på att rensa i banankartonger, wii vad skoj :) Men men, de blir nog skönt när alla kartonger har gåtts igenom. Snart får man ju adventspynta med så då är de ju bra om man har koll på vart alla sakerna är.


Längtar till helgen, älskar advent :) Pynta, dricka glögg och äta lussekissar. Som tur är är jag dessutom ledig i helgen. Ska bli såå skönt! Jobbar inte särskilt mycket alls nu i veckan. Inte ett enda tolkuppdrag inbokat på hela veckan! Var väldigt länge sen de hände men ska bli skönt att vila lite. Är inte helt frisk heller så de passar bra :)


Nää nu ska jag göra ett litet ryck här.

Grattis med till Irene och Henke som också fyller år idag :)


Kram! /Jennie

Av Jennie - 22 november 2008 13:30

Fyllde år i onsdags och blev hela 24 år. Börjar få åldersnoja! Har alltid tänkt att jag ska hinna ha gjort så mycket innan jag är 25. Nu när de bara är ett år kvar känner jag paniken börja krypa sig tätt inpå. Känner mig gammal ju!

 Födeledagen firades i alla fall med jobb jobb och åter jobb :) Tolkade mitt absolut svåraste uppdrag hittills! Uppdraget varade 4 timmar men de känndes som jag hade jobbat 8 timmar i sträck. Men de gick i alla fall, de är huvudsaken :)

Eftersom jag hade jobb upp till öronen den dagen så firade jag istället på torsdan. Alla släkt och vänner kom förbi och fikade, mysigt värre! Fick jättefina saker, en digital sytemkamera av Christer (har nog aldrig blivit så glad i hela mitt liv!), pengar, dukar, ljuspomler till fönstret, stegräknare, salt och pepparkar (heter de så??), presentkort, blommor, en glasskål m.m

Ja väldigt fina saker i alla fall :) Tack så hemskt mycket alla!!!


Idag jobbar jag....och är dunderförkyld! Känns inte alls som någon bra kombination. Men vad gör man när de inte finns några vikarier?? Som tur är börjar Emma på inskolning nästa vecka. Blir toppenbra de!


Resorna har gått ner nu också, så de lutar åt att vi åker den 7 dec :) Få se bara om de blir sista minuten eller om de blir all inclusive. Är lite skepptisk till buffemat jag... Är som svårt när man är vegitarian och dessutom väldigt kräsen :) Nån som har åkt till Egypten och haft all inclusive som kan berätta om det va bra??

Håller tummarna för att vi åker i alla fall. Skulle vara helt underbart skönt att få komma iväg. Sola, bada och bara ta det lugnt. Me like!!


xoxo /Jen


Av Jennie - 18 november 2008 12:55

Jag mår lite sisådär idag, inte alls som de ska i kroppen. Vaknade i morse och mådde riktigt illa, visste inte riktigt om jag skulle våga åka på jobbet. Men eftersom vi inte ha några vikarier just nu va de bara bita i det sura äpplet och masa sig iväg. Som tur är är min brukare inte frisk heller så vi tar de väldigt lugnt idag.


Just nu är de väldigt mycket...känner mig som en gummiboll igen. Jobb än här än där. Men de är ju självförvållat, men snart måste jag lära mig och säga nej ibland. Är ju bara de att man vill tolka så mycket som möjligt...


Är ju fundersama om vi ska åka utomlands, jag hoppas verkligen de blir av. Känner att de skulle vara så otroligt skönt att få komma iväg. Bara få vara, ligga och sola och ta de lugnt. Å så härligt de skulle vara! Jaja, vi får se hur de blir :)


Nu ska vi ta en liten promenad till affären och handla lite.

Tudels! /Jennie

Av Jennie - 17 november 2008 11:47

På lördan va de då dags att gå ut på krogen. Hade ganska höga förväntningar på att det skulle va riktigt skoj ute. Men jag tror helt enkelt jag har blivit för gammal. De känns så i alla fall!! Är mycket hellre hemma med nära och kära och umgås hemma. De enda jag saknar då är att få dansa. Men eftersom dom tydligen bara kan spela skitmusik ute på krogen ändå såå...

Hade i alla fall skoj hemma innan, roligt att Lisa och Irene bestämde sig för att stanna. Och visst..vi hade väl skoj ett tag på krogen med. Men de blev så extremt mycket folk där (alla typ 6 år yngre än mig) och musiken va som sagt inte bra och dessutom superhög! Vi va flera styckna som när de kom höga toner blev tvugna att hålla för öronen. De brukar man väl ändå inte behöva!?

Så nu dröjer de nog ett bra tag innan jag går på krogen igen. Känner mig mättad på de :) Nu blir de bara hemmamys framöver!


Eventuellt ska vi åka utomlands här framöver...Jennie håller tummarna som bara den. Vill, vill, vill!!!!


Är ledig idag, skönt! Men dock inte hela dagen, ska på tolkuppdrag ikväll. Men de är som inte samma sak. De är mest roligt :) 


Nu ska jag göra lite nytta här hemma. Tudels!! /Jennie

Av Jennie - 17 november 2008 11:32

Sanna vänner har man kvar när de andra har gått
Sanna vänner kan man alltid lita på
När du kom behövde jag en vän
Sanna vänner kommer alltid igen

Alla måste ha nån att kunna lita på, det är så
Och en trofast vän är mera värd än guld
Jag vet, vänner prövas genom tidens gång
Sviker aldrig fast din väg är lång
Finns där vid din sida när vågorna slår
Håller det de lovar, det är vänner som består

Sanna vänner har man kvar när de andra har gått
Sanna vänner kan man alltid lita på
När du kom behövde jag en vän
Sanna vänner kommer alltid igen

Jag har fått en vän som jag kan lita på
I den mörkaste natt så finns hon alltid där
Mina tårar har hon torkat bort
Och tillsammans har vi skrattat gott
Hon finns där vid din sida när stormarna går
Ger mig mod att stå för det jag alltid har trott på

Sanna vänner har man kvar när de andra har gått
Sanna vänner kan man alltid lita på
Dimman lägger sig och de står kvar
Sanna vänner är det bästa du har
 



Hade alltså mina kära vänner här i helgen. Tror det var nästan två år sen vi alla sågs sist. Helt otroligt att alla kunde den här helgen!

Vi hade i alla fall superskoj! Åt tacopaj, drack massa vin, surrade en hel del och spelade (som vanligt) massa spel :)

Bästa repliken kom från Lisa då ämnet va böcker från bibeln :)

Liza: Lukas evangeliet

Jennie: Ruts bok

Lisa: Kartboken!

Lisa:Kartboken!!

Haha :D Hon hörde inte böcker från bibeln utan böcker från bilen :) Hon förstod inte varför vi höll på å surra om Lukas och Rut :) Haha, söt Lisa!


Tack tjejer för bästa helgen på länge!

xoxo /Jennie

Av Jennie - 13 november 2008 19:33

Tycker de är mest fredagar hela tiden, inte för att jag tycker de är helg jämt. Men just fredag tycker jag de ha varit hela hösten. Imorn är de alltså dags igen och min hjärna hade inte riktigt registrerat de. Kom precis på att jag har lite att fixa för imorn. Ska ju ha tjejkväll imorn och inte för jag hade glömt de men jag tyckte som att de va ett par dagar kvar dit. Men vips så va de ju som sagt fredag igen :) Så imorn blir de till att fara och handla lite, baka och greja. Ska bli så skoj att träffa alla, som på den gamla goda tiden ;)


Bestämde mig idag för att ta ett tolkuppdrag på min födelsedag nästa vecka. Va ju egentligen helt ledig förutom ett litet möte på morgonen. Men så ringde tolkcentralen och frågade om ett 9 timmars uppdrag som lät riktigt skoj. Då kan man bara inte säga nej! Fylla år kan man ju göra en annan dag :) Så ni som hade tänkt komma förbi och äta lite tårta får gärna kika förbi på torsdag istället. Fast tårta tänkte jag ju inte riktigt baka så nu ljög jag ju, haha. Men annat smått och gott blir de allt ;)

Nästa vecka blir riktigt intensiv, har tagit på mig alldeles för mycket jobb igen...måste nog lära mig att säga nej. Men samtidigt vill man ju tolka så mycket som möjligt...


Känns riktigt lyxigt ikväll, ska få åka hem från jobbet efter 9. Har aldrig hänt förut! Har en tjej som går inskolning här så hon ska jobba sitt först pass själv på lördag. Så istället för att få ett sånt tungt pass på 24 timmar på en gång så ska hon få mjukstarta med att ta morgonen imorn. Vilket innebär att jag får åka hem :) Blir bra, sover allra hellst hemma. Imorn ska jag ner till stan och träna och sen till sjukgymnasten som ska titta på min rygg. Jag hoppas han kan knäcka till den så jag blir bra.

Sen kommer som sagt min kära vänner på middag. God mat, massa surr, gott vin och sällskapsspel med goda vänner, kan omöjligt bli fel ;)


xoxo /Jennie

Av Jennie - 12 november 2008 09:52

Sitter i bilen på väg upp till Storuman, ska som sagt titta på en skoter :) Behändigt när man har trådlöst bredband så man kan ha datorn med i bilen. Kan ju som fixa undan lite saker då när man ändå bara sitter här :)


Längtar så otroligt mycke till helgen!! Tjejkväll på fredag och sen på lördag blir de ut och skaka rumpa. SKOJ!


Nu ska jag va social en stund. Tudels!! /Jennie

Ovido - Quiz & Flashcards