Alla inlägg under december 2008

Av Jennie - 31 december 2008 10:47

Har precis vaknat, är stel i hela kroppen av någon konstig anledning. Känner mig som en gamal kärring :) Inte lär de bli bättre heller av att vi ska ut och åka skoter om en liten stund. Jaja, de blir nog bra de!


Ikväll ska vi till Jonas och Emma och fira in det nya året. Blir nog skoj de, äta god mat och umgås med massa trevligt folk. Tror nog att jag ska hålla mig nykter faktiskt, nog för att det skulle vara trevligt och skåla i lite skumpa på tolvslaget....Men när jag ska upp och jobba dagen efter plus att vi måste ta oss från Långsele till Helgum...då känns de nästan som det bästa att köra. Jaja, vi får se hur de blir :)


Nu ska jag i alla fall gå och slänga i mig lite frulle så man kan hoppa på skotern å ge sig av sen. Gott Nytt År!!!!!!!

Av Jennie - 30 december 2008 13:17

Min underbara fd. kombo va och hälsade på mig idag. Va så skoj att äntligen få ses å surra lite :) Träffades sist i september men hann inte prata så mycket då. Och innan dess va de över ett år sen vi sågs. Lite skillnad från när man bodde ihop! Så de va helt underbart att få rå om henne några timmar. Drack massa te, surrade, tog en liten promenad inne i byn och åt tacopaj. Sen va hon tvungen att åka tillbaka till Umeå. Nästa gång få de bli en längre stund, vi planerade för lite skoteråkning å lite partaj nästa gång ;) Sen ska jag upp och hälsa på henne i Umeå nått framöver. Ska bli superskoj de, gillar Umeå är en fin stad de.


Nu ska jag snart gå över till Katarina, ska grejja lite med bilderna från bröllopet och möhippan :) Hihi, skoj skoj :)


Ikväll kommer nog Partik, Linda och Hasse över, ska nog spela lite Buzz. Love it!


Nu ska jag i alla fall ta och bläddra i nya H&M katalogen som kom igår, se om de finns nått skoj att köpa. 

xoxo /Jennie 

Av Jennie - 29 december 2008 22:10

Imorn kommer underbara Cami och hälsar på mig. Ska bli så otroligt skoj å ses :) Är så glad att hon hade möjlighet att komma förbi och hälsa på. Imorn så slutar jag här på jobbet halv 8 och de bär de raka vägen hemmöver så jag hinner sno ihop lite saker. Cami dyker nog upp vid halv 9 och jag hade tänkt vara klar tills dess. Tänkte nämligen att jag skulle bjuda henne på lite lunch innan hon åker vidare mot Umeå. Längtas!!

Tror nog jag ska gå och lägga mig nu så de blir morgondag snart ;)

Toodles!

Av Jennie - 29 december 2008 10:30

Har verkligen inte haft tid att sätta mig ner och skriva något. Har varit fullt upp hela tiden :)


Julen va supermysig i alla fall. Tjuvstartade lite och firade lite på tisdagen redan. Skulle fira med min familj i år så den 23:e så firade vi med Christers familj. Alla kom hem till oss så åt vi gott och satt och surrade. Bytte julklappar med men va duktiga och sparade dom till själv julafton. Mysde lite med Anton med, läste lite saga. Sötnöten där :)


Julafton va vi hos min bror Johan och hans flickvän. Mycket trevligt hade vi, god mat, fina julklappar och avslutade med att spela ett jättebra spel. En riktig toppenkväll!


Juldan va vi ut på hullsta...vet inte riktigt vad jag ska säga om de. Va varken bra eller dåligt. Träffade grymt mycke folk i alla fall.


Annandan va vi till sundsvall och köpte en tv till sovrummet. Ojojoj så enormt mycket folk. Bilar överallt!!!! Men vi fick de vi skulle i alla fall :)


Sen kom då lördan :) Bröllop!!! Jag hade fått äran att fota hela bröllopet så klockan tio va jag nere i stan och mötte upp Bruden Erika och Katarina. Båda skulle bli fixade hos frisören så där fanns även jag och förevigade allt :) Strax efter två va de dags att bege sig mot kyrkan i Ed. En liten fin kyrka. Bröllopet va helt underbart, så vackert :) Sen bar det av mot bröllopsfesten som höll till i Tingshuset i Sollefteå. Hade aldrig varit in där, en såå vacker lokal. Helt perfekt för en bröllopsfest! Även där fotade jag, fotade mest hela kvällen. Blev sisådär 1000 kort :) Jag och Katarina ska sätta oss och gå igenom allt snart. Ska bli skoj att titta på allt och se hur de blev.


Igår va mor och far hos oss och åt, spelade lite buzzer också. Skoj så skoj :)Sen blev de sagan om ringen för hela slanten på kvällen, dock fick jag se den själv för de va ingen annan som ville se den :)


Idag så jobbar jag. just nu är det en julfilm på tv som vi tittar på. Efter lunch ska vi ta med oss skidor och åka iväg till Nordsjö. Åka lite spark och skidor, blir nice de :) Sen en sväng på affären, ska göra raggmunkar till middag. Mums!


Nu har jag gjort en REJÄL uppdatering :) Ska bli lite bättre på att skriva offtare så det inte blir så mycket att läsa varje gång. Hade gött och om jag inte återkommer innan nyår så GOTT NYTT ÅR!!!


Av Jennie - 20 december 2008 14:46

Känns som tiden bara springer iväg...Snart är det julafton, själv känner jag att jga inte ens hunnit njuta av advent. Den här veckan har det varit lugnt, väldigt lugnt. Naturligtvis måste jag när jag äntligen får vara ledig bli sjuk :( Jobbade måndag och på tisdag morgon när jag skulle gå av mitt pass kunde jag knappt svälja. Onsdag åkte vi till sundsvall för att handla alla julklappar (hade inte köpt en enda!), jag såg verkligen fram emot det. Vad hander, jo jag får feber! Så de va minsann inte så roligt ändå att gå där. Jaja, får ta en sväng här framöver när man är piggare och gå och kolla på lite till sig själv.


Igår hade vi Jonte och Karoline här på middag, trevligt värre va de :) Åt potatisgratäng med smördegsinbakadfläskfile. Blev väldigt gott! Till efterrätt gjode jag kladdkaka med grädde :) Kändes som jag rullade farm mot slutet av kvällen, haha. Satt och surrade en hel del och hade allmänt trevligt. Bestämde att vi ska ta en tripp till Björnrike tillsammans nått här framöver. Jag hoppas det blir av för de skulle verkligen vara superskoj :)


Idag ska jag och Christer på 60års kalas. Min farbror Berne fyller 60 och har bjudit in hela tjocka släkten på middag. Ska bli riktigt trevligt att träffa alla, va väldigt länge sen man såg flera av dom. 

För ett tag sen va min andra farbror Steve, hans fru Karin och min kusin Stina och hennes sambo Hans här och hälsade på tillsammans med mina föräldrar. Dom va såklart nyfikna på vårat hus :) Så dom kom hit på en liten snabbvisit. Alla tyckte de va superfint här, hihi. Är alltid roligt när de kommer folk hit för första gången och man får höra vad alla tycker.

Älskar verkligen de här huset! 


Känner mig fortfarande inte så superpigg så jag tror jag ska lägga mig och vila ett litet tag innan Christer kommer hem från jobbet. Måste va allert tills ikväll ;)

Imorn jobbar jag mitt sista pass, sen får vi lite välbehövlig julledighet i en vecka. Lovely!


Hoppas ni får en trevlig kväll, de tänker jag ha ;) /Jennie

Av Jennie - 15 december 2008 21:41

Måste bara skriva att jag har världens underbaraste sambo. Har aldrig älskat någon så här mycket...

Av Jennie - 15 december 2008 14:31

Bestämde i fredags till min stora glädje att vi skulle åka till Östersund. Ringde Gun-Marie och hörde om vi kunde sova där, gick naturligtvis jättebra de. Ringde Lisa och bestämde vi skulle ses på lördan. Allt perfekt! Men sen började vädret att jäklas...snö snö och åter snö. Över en deci modd! Så när Christer kom hem från jobbet så bestämde vi oss för att inte fara ändå :( Ville verkligen åka till Östersund men kändes inge roligt alls att köra i de vädret. Så vi blev som sagt hemma...


På fredan va jag i alla fall och tittade på Antons musikuppvisning på dagis :) Dom va såå duktiga! Riktiga sötnosar :) Sen följde Anton och Julia med mig hem en sväng och pysslade medans Katarina for ner till Långsele. Vi gjorde superfina glasögon av piprensare :D

Blev ju självklart att vi tittade på idolfinalen med. Kim och Karro kom och kikade med oss.


Lördagmorgon åkte vi ner till stan för att leta skoterkläder åt mig. Provade allt, inklusive barnkläderna :) Tro de eller ej, de va nästan dom som satt bäst, haha. Dom skulle ta in den dressen jag va sugen på å köpa i xs så jag hoppas den passar. För alla vuxenstorlekarna va alldeles för stora. Så jag hoppas den kommer till veckan så att jag får prova. Är less på att inte ha några riktiga kläder på mig när vi är ute. Har inga som är riktigt varma. Och alla ni som känner mig vet ju att jag nästintill alltid fryser. Har jag då inga riktiga  kläder på mig så kan ni ju tänka er :)

Snodde ihop en riktigt god middag med, helstekt fläskfile och potatisgratäng. Jag åt dock qourn istället såklart :) Gott gott gott blev de. Hasse kom och åt middag med oss med så de va trevligt. Lagomt till kaffet så dök Kim upp med å så satt vi och surra.

Jag och Christer hade tidigare under dagen hyrt Mamma Mia efter att Tobbe hade sagt att den va superbra. Så jag och grabbarna grus satte oss och skulle se filmen. Jag skratta bra mycket, men inte spec mycket åt filmen utan mest åt Hasse. Musikaler är väl inte riktigt hans melodi kan vi säga :) Han höll på och få spunk enkelt sagt! Haha! Men jag tyckte filmen va helt klart sevärd. Dock skulle jag vilja se den en gång till i ett annat sällskap kanske. Känns som jag blev rätt påverkad av muttertrion i soffan :)


Söndan va vi då väldigt effektiva! Började dagen med att springa ut och bära in ved. Oj så snabbt de gick! Visste att de skulle komma folk efter 12 för då skulle vi ut och åka skoter :) Skoterpremiär blev de alltså! Så härligt, älskar verkligen att åka skoter. Stannade och grillade och grejade på.

När vi kom hem så skotta jag hela uppfarten, skönt att få de klart på en gång. In bytte om och åkte upp till mor och far och bakade lussekissar. Dom blev supermumsiga! Mums mums!!

Så igår kände jag mig allt som en virvelvind :) Men avslutade kvällen med lite mys i soffan till Wallander. Bra avslut på en bra helg!


Hoppas i alla fall på att kunna åka till Östersund nått här framöver. Men vi får nog ställa in oss på att de blir efter jul tyvärr...


Just nu sitter jag på jobbet i alla fall. Här har de inte vara en lugn stund på hela dagen förrns nu. Så nu sitter vi och slappar i soffan och ser på lite film.


Nu ska jag ringa älsklingen och höra lite om morgondagen. Hans bror fyller nämligen 30 imorn :)


Tudels! /Jennie

Av Jennie - 11 december 2008 20:35

Blev så OTROLIGT glad idag :) Dom rinde från tolkcentralen och avbokade uppdraget på lördag. Brukar verkligen inte bli glad av avbokningar snarare tvärtom. Men nu så hade jag egentligen planerat saker för den här helgen. Och inte kom jag ihåg de heller när dom ringde och frågade om jag kunde jobba så jag tackade ju ja. Så när dom idag rinde och sa att det inte blev nått blev jag så glad så glad så glad :) Ska bli så enormt skönt med en hel helg ledig. Går av jobbet imornbitti så jag är ledig hela fredan med. Lovely!


Imorn ska jag på Antons dagis och titta på deras musikuppträdande :) Ska bli skoj de, sötproppen där! Christer ska nog sluta lite tidigare så han kan följa med.

Nu när jag blev fri i helgen så funderar jag starkt på att försöka övertyga Christer om att åka till Östersund i helgen. Lill Flisan fyller ju år imorn så de hade varit skoj att träffa henne i helgen. Sen vill jag hälsa på Lasse och Gun-Marie innan jul med. Så de känns som ett Östersundsbesök inte skulle vara helt fel :) Sen kan man ju kolla efter julklappar då med :P Får se vad Christer säger...skulle vilja fara dit imorn och stanna tills på lördag. Hoppas han vill de med :)


Har gjort Sundsvall idag, jag och min brukare. Köpte kläder åt T och en julgran med tillbehör. Blir nog fin fint de :) Såg lite saker som jag skulle kunna tänkt mig köpa men jag tänkte att jag tar de när jag och Christer åker ner till veckan.


Nu ska jag bädda ner mig och sova, då går de snabbt tills jag e ledig ;)

Natti /Jennie

Ovido - Quiz & Flashcards