Alla inlägg under februari 2009

Av Jennie - 28 februari 2009 10:05

Är precis vad jag var och blev ännu mer nu då hela mitt inlägg försvann!!

Orkar inte skriva om allt nu, blä!

Av Jennie - 27 februari 2009 15:57

Nu är hon ute och cyklar tänker ni, mors dag är ju inte förns i maj-juni nångång. De stämmer så bra de, är ett riktigt bra tag dit :) Men ni som känner mig väl vet att jag älskar att köpa presenter. Så ibland är jag ute i väldigt god tid, nu är en sån gång :) Har kommit på den absolut perfekta presenten till världens bästa mamma! Så nu vill jag bara att de ska bli vår så hon kan få den med. Hihi, bli såå bra så! Tänker inte berätta vad det är än utan de får ni vänta med till då för att få veta. För tänk om lilla mor skulla gå ut och läsa de här då är ju överaskningen förstörd! Risken att hon skulle göra de är väl i och för sig en på miljarden...men ändå!


Skrev ju igår att jag höll på att bli förkyld och idag är det bara ännu värre. Får väl i coh för sig skylla mig själv till viss del som är så dum att jag går och tränar när jag inte mår bra. Brukar ju alltid gå och träna på morgonen när jag slutar mitt pass. Om det här hade varit en vanlig dag och jag skulle hem direkt så hade jag nog struntat i det när jag inte kände mig nå pigg. Men idag skulle jag va på möte klockan tio och jag slutatde halv 8. Kändes totalt meningslöst att sätta sig i bilen och åka hem. Hade som bara hunnit dit innan jag fått vänt igen. Så därför gick jag och tränade som vanligt. Jaja, är huvet dumt får kroppen lida. För förkylningen kändes bara värre efteråt och dessutom verkar jag ha fått feber *sucka*.


Nu sitter jag här och försöker ta det lilla lugna och kurera mig inför kvällen. Har precis slängt in en kladdkaka i ugnen och väntar på att den ska bli klar för sen ska jag slänga mig på sängen och ta en powernap. Ska nämligen iväg sen ikväll och äta middag. Blev Toledos istället för Valvet för där va de fullt. Men de blir alla tiders med Toledos :) Sen blir de nog min kladdkaka här hemma som efterrätt, mums mums!


Ni är några styckna nu som har hintat om bilder på sovrummet :) Jag ska snart få tummen ur och lägga upp några. Vill lixom bara fixa till det som jag vill ha det där inne först ;)


Ha en trevlig kväll, de tänker jag ha.

xoxo /Jennie

Av Jennie - 26 februari 2009 18:59

Jennie börjar bli förkyld :(

Har verkligen inte tid med att vara sjuk nu så jag blir så less. Har knaprat alvedon i 5 dagar nu. Har superont i bihålorna, snuvig och ont i huvudet. Blää jag hatar att vara förkyld! Precis när man tycker man har kommit igång med allt bra och allt rullar på...då måste de komma. Jag lovar de va bara för att jag sa för ett tag sen att jag hade klarat mig från förkylningar.

Jaja, bättre att vara sjuk nu än att jag ska bli de när vi ska åka utomlands. Längtar så in i norden! Ska bli helt underbart :) Lovely! Nu ska de bara komma ut nån bra resa också ;) Håll tummarna åt mig!


Pöss!! /Jennie

Av Jennie - 26 februari 2009 16:41

Ett tag kändes de som jag bodde i bilen men idag har jag som tur är sluppit kört så mycket. Tidigare i veckan såg det ut så här:

Lördag 30 mil

Söndag 22 mil

Måndag 22 mil

Tisdag 15 mil

Onsdag 38 mil

Ja...som sagt, jag kör en hel del :) Tur man får betalt medans man kör med annars hade de inte gått runt.

Idag är jag i alla fall på mitt "vanliga" jobb, är skönt att få ta det lite lugnt med. Önskar verkligen jag hade varit ledig i helgen men så är tyvärr inte fallet. Jobbar hela lördan...men som tur är är det länsdans så det är nått som händer i alla fall så då lär nog dagen gå fort ;)

Imorn bli det middag på Valvet, mums! Mats-Jörgen fick i 30 års present en middag där (bland annat). Så imorn så ska vi dit och förhoppningsvis äta gott. Blir trevligt de!

Sen på söndag hoppas jag på finväder så man kan få ta en liten skotertur ;) Sen ska vi även iväg och fira Maggan då som fyller år. Hoppas hon får en fin födelsedag :)

Funderar på att kanske gå på bio på söndagkväll...är nya Wallanderfilmen som visas i Långsele. Tycker så mycket om att gå på bio att det egentligen inte spelar så stor roll vilken film som visas :) Så jag hoppas på att få med mig Christer...


Nu ska jag sno ihop en middag till T, själv blir de en herba :)

Tudles! /Jennie

Av Jennie - 24 februari 2009 23:41

Idag är jag som sagt i östersund, jobba lite och hälsa på Flisan. Jobbet har jag gjort bort för länge sen och ni sitter jag i Lisas nya soffa. Åkte hit redan mitt på dan så vi hann surra lite före jag skulle iväg. Vi träffas inte så ofta nu längre...kom fram till att vi inte hade setts sen i mitten av november! Men med en äkta vän så spelar det ingen roll för man tar bara vid där man slutat och kan vara sig själv helt och hållet. Bara vara! :) Känns som jag träffade henne senast igår... Är precis så de ska vara. Lisa har en gång sagt att mellan oss så sa de bara klick, och de va precis så de va. Vi kommer vara vänner för livet och det bara vet jag. Är nog inte många av mina vänner jag kan säga de om men med Lisa vet jag.

Sitter just nu i den otroligt sköna soffan och har gluttat lite på tv...börjar bli lite så här lagomt seg. Tror nog allt att det är dags att krypa till kojs snart, sussa lite. Imorn blir de till att tolka igen, har varit mycke med de på slutet. Me like! Så imorn blir de till att köra sisådär 40 mil :) Jag spenderar ganska mycket tid i bilen kan jag säga. De dryga är att stereon är lite knäpp så jag kan för tillfället inte byta skiva. Börjar bli lite småt less på den kan jag säga. Hoppas på att kunna byta bil med Christer imorn så jag kan lyssna på ljudboken jag ha fått låna av Katarina...


Nu ska jag gå och hjälpa Flisan, hon håller visst på att fixa sängen åt mig. Natti natti på er, sussa söt ;) /Jennie

Av Jennie - 19 februari 2009 14:32

Jag min nöt lyckades ju verkligen imorse, klantarsle! Kommer på jobbet och ska gå in på toan för att sminka mig. Tänkte att jag ska bara sprita av händerna först. Så jag går till hyllan där handspriten står, är precis i huvudhöjd så jag kollar uppåt. Sträcker fram handen och trycker till hårt...men de kommer inget i min hand för strålen går helt åt fel håll och allt hamnar i mitt öga! AJAJAJ!!! Går f** inte att förklara hur ont de gjorde, trodde jag skulle dö. T's badrum är inte stort kan jag säga men jag fick sån panik så de tog en evighet innan jag hittade handfatet och på vägen dit rev jag ner allt jag kom åt :) Ringde sjukvårdsupplysningen och dom tyckte nog att jag skulle åka ner på akuten. Men jag hade ju kommit på jobbet nyss och hade lite och göra...Men dom sa med att jag skulle ringa giftupplysningen så de gjorde jag. Där sa dom att jag skulle skölja ögat i minst 5 minuter och sen avvakta och se hur de känndes. Skulle de inte va ok efter nån timme så skulle jag då åka in på akuten. Nuhar de gått 7 timmar sen de hände...gör inte ont längre men lite konstigt känns de. Ögat har lixom varit varmt på nått konstigt sätt. Jaja, de blir nog bra :) Klantigt va de i i alla fall! Dont try it!!!


Idag har jag och T varit på stan hela dan :) Började med att gå till frissan i morse och klippa och slinga håret på T. Blev såå fint :) Sen gick vi en sväng på stan och gick och åt lunch på Westerlunds, tacobuffe, mums mums! Efter de blev de lite shopping. En tröja åt T och en åt mig...sen hittade jag som vanligt nånting åt sötproppen med, hihi. Kan bara inte låta bli :) Bävar för den dagen då jag har barn själv. Hur ska de gå när jag inte kan gå förbi barnkläder nu utan att jag köper nått? Jaja, den som lever få se ;)


Nu ser vi på Mary Poppins i alla fall, tror jag ska vila ögonen framåter...i alla fall de onda :)
Imorn bär de av till Östersund och Lasse och Gun-Marie :) Längtas!!!!


Take care, kram kram! /Jennie

Av Jennie - 15 februari 2009 21:31

Igår va de ju som alla vet alla hjärtans dag och dagen till ära skulle jag och Christer gå ut och äta. Hade bokat bord på Valvet coh såg verkligen fram emot att få äta gott. Valvet brukar alltid ha ba mat och bra service! Men igår gick de nog inte riktigt som det skulle där...va inte bara oss som de gick dåligt för. Vi fick sitta över två timmar och vänta på mat och när den väl kom så va den inte bra. Buhu, känns verkligen inte som om jag ska gå på restauranger :) Men i vilket fall så va servitrisen supertrevlig och gjorde verkligen sitt bästa, men dom va tyvärr alldeles för lite folk där, de va de som va grejen. Men dom va snälla nog i alla fall och gav oss rabatt. Brukar ju inte vara så här där så de va ju verkligen tråkigt att de skulle bli så när man är där och ska äta lite romantisk middag :) Jaja, tänker i alla fall ge dom en chans till och hålla tummarna om att det är bättre då.


Dagen va inte helt misslyckad i alla fall, vi var först och badade på paradisbadet. Mysigt, bada bubbelpool :) Sen åkte vi ju då som sagt och skulle äta och kom inte där ifrån förrns strax före 10 på kvällen. Sen åkte vi en sväng hem till Kent där Maggan va med. Blev bjudna på fika och satt och surrade ett tag. Sen åkte vi för att hämta Kim och skjutsade ner honom på stan. I det stora hela så var faktiskt en bra dag, bara jag får vara med min älskling så är jag nöjd ;)


Idag har jag jobbat, har varit en riktigt bra dag. Efter lunch åkte vi hem till mig, tog en promenad i det fina vädret. Härligt! Känns bra att jobbet är så fritt och att man kan få vara ute och rör på sig. Sen gick vi in för lite fika och tittade lite på tv. När sen Christer kom tillbaka med skotern så tog jag och T en liten kort sväng. T supernöjd :D Gick in igen och började med maten, tacopaj. Såg på Stardust efter maten och sen var de dags att åka hem igen. Dagen går fort när man har roligt ;)


Imorn ska jag hem och städa, blir nog inflyttning i sovrummet imorn ;) Längtas!!!


Nu blir de till å sussa. Natti! /Jennie

Av Jennie - 11 februari 2009 15:49

Är en riktig tröttmössa idag, kan ju i och för sig bero på att jag bara sovit fyra timmar. Inte vidare smart om jag får säga min mening! Igår så fixade ju Christer och Mats-Jörgen med sovrummet, tapetserade det sista. Medans dom höll på va jag upp till Katarina och vi grejja med fotona. Tänkte att det är väl lika bra att jag håller mig  ur vägen nu då dom har kommit in i en bra rytm. Så jag och K vi surra, grejja, dona, fika och surra lite mer ;) Plötsligt va klockan 1 på natten. Mats-Jörgen hade fortfarande inte kommit hem så vi började fundera på om dom hade tapetserat fast sig själva :) Så jag begav mig hemåt, tack och lov att det typ bara tar två minuter för jag va inte så sugen på att promenera då. Hemma så va grabbarna näst intill klara, bara en våd kvar. Blev så underbart fint, Jennie mycket nöjd! Dom hade verkligen gjort ett bra jobb och de ser tipp topp ut. Så nu är det bara golvet som ska in sen så får vi städa och flytta in :D Lovely!


Så ni kanske förstår varför jag är trött! Kom i säng efter två och sen klev jag upp strax före 6. Jaja, är huvudet dumt så får kroppen lida ;) Tur man har ett lite smålökigt jobb imellanåt :) Har varit toklugnt på T's jobb idag! Vet inte riktigt vad vi gjorde på förmiddan men på eftermiddan har vi i alla fall legat och guppat i en vattensäng :) De va väldigt nice, han som ta mig en liten powernap. Sen blev det lite promenad och handling och en supergod keso och avokado macka till mellis. Nu sitter vi och tittar på Elvis (en av T's favoriter) och snart blir de väl dags för lite matlagning. Blir en lugn kväll ikväll...


Tack K för att du finns, är så glad att jag har dig!


xoxo /Jen

Ovido - Quiz & Flashcards