Alla inlägg under augusti 2008

Av Jennie - 22 augusti 2008 12:54

Ja, allt känns som de går rätt segt för tillfället. De e segt att få tillgång till huset, de e segt att jobba...ja...hela jag e nog lite seg :) Nää nu ska jag inte va så negativ. De e mest huset jag e less å vänta på :P Men den som väntar på nått gott... ;) Längtar nog så jag dör snart haha. Men nu är det bara en månad kvar, sen börjar alvaret. Tapetsera, måla, lägga golv, slipa golv, nya möbler, möblera...hihi. Ska bli så skoj! Påminn mig bara när jag om några månader klagar på att jag har så mycket att göra. :)


Idag ska hela familjen ut och äta på kina. Blir trevligt de! Måste va lite sociala nu innan bröderna sticker utomlands. Nicke, Gabriella, Johan och Anna ska bila ner till Kroatien. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte va avis. Jag vill också!!! :) Har drömt om att åka till Kroatien hur länge som hellst...men på nått viss så har jag ändå styrt kosan mot Turkiet när jag väl har åkt. 12 gånger för att vara exakt. Hade ju kunat bytt nån av dom gångerna till en på Kroatien istället :) Jaja, nästa gång blir de inte Turkiet i alla fall. De har jag bestämmt. Just nu e jag ganska inne på Kroatien då, Egyptien eller Spanien. Men de får bli längre fram. Just nu känns de som alla pengarna kommer gå till huset. Men drömma kan man ju alltid göra :)

Ja, så då blir de alltså middag på kina då. Var nog en hel evighet sen jag åt på kina i Sollefteå. Vi får väl se vad de blir. Men minns jag rätt så har dom bara en maträtt till mig som e vegitarian. Så då är de ju inte så mycket att fundera över, haha. Friterad banan vill jag ha i alla fall. De är ju bland de bästa som finns!


Imorn blir de tolkuppdrag för hela slanten, från morgon till kväll. Är egentligen min lediga helg men när de kommer in tolkuppdrag sådär så är de så svårt att säga nej. Sen gillar jag pengarna också, haha. Men just nu känns de lite drygt. Hade velat vare hemma med Christer och tage de lugnt. Men men, de kommer de å framöver. När vi väl får huset så kommer vi väl inte gå ut därifrån i första taget så då hinner vi nog gå varandra på nerverna då istället :) haha.

Söndan är jag ju i alla fall ledig :)


Sen i veckan bär de av till Finland...ska på utbildning med jobbet. Så ons-fre är jag på Finlandsfärjan. Blir nog skoj de...bara jag inte blir sjösjuk. Brukar lixom ha en tendens att bli de. Men jag ska ta och införskaffa några sjösjukepiller ;) Då går de nog fin fint!


Nä nu ska jag gå iväg och göra lite nytta. På återseende! /Jennie

Av Jennie - 15 augusti 2008 10:22

Jag har fått låna boxen med första säsongen av One Tree Hill och jag är helt fast :) Nog för att jag har sett nästan alla avsnitt förut men att se dom i ett svep är en helt annan sak. Måste köpa alla boxarna så jag har dom själv. Tillsammans med Vänner är de nog de bästa serierna som gjorts :) Passar perfekt nu då det är lite lugnt på jobbet på kvällarna. Farligt bara för jag vill aldrig slå av dvdn :)


Idag ska vi till Sundsvall. Känns som vi är där var och varannan vecka :) Ska hämta duschväggen vi har beställt. Sen ska jag nog ta och köpa lite blommkrukor. Ska plantera om alla blommor :) Blir mysigt med en dag i Sundsvall. Strosa lite och bara va. Jag gillar de...att bara va :)


Nu ska jag ringa och se vart pappa har tagit vägen med Nova. Jag och lillvovven ska ut på promenad. Ska bli skönt!


Tudels!/Jennie

Av Jennie - 12 augusti 2008 08:31

Den 8/8-08 förlovade jag och Christer oss. Känns helt underbart!

Hade en mysig dag i Sundsvall då vi bara gick och strosade. På eftermiddan åkte vi upp till södra berget där vi hade hyrt en minisvit. Supermysigt! Riktigt stort faktiskt, va som en liten lägenhet med vardagsrum och sovrum. Sen i badrummet så hade vi en egen liten bastu. Härligt!!

Så vi bastade och grejade oss i ordning. Sen åkte vi ner till stan för att äta middag. Hade ingen aning vart vi skulle gå, de är ju inte varje dag man är i Sundsvall och ska äta finmiddag ;) Men vi hittade i alla fall en jättebra restaurang. Tusen och en natt hette den. Fanns mycket turkisk mat (me like!) så för min del blev de de :) Sen blev de efterrätt på max, haha! Men gott va de :) Åkte sen upp till våran svit igen och bastade igen. Perfekt med bastu för mig som är så frusen jämt. Måste nog se till att vi bygger en när vi flyttar till huset :P

Kort sagt va dagen toppen. Känner mig som världens lyckligaste!

Av Jennie - 4 augusti 2008 22:31

Japp då hade man kommit hem från Norrfällsviken också. Riktigt mysigt har vi haft måste jag säga. Igår när vi kom så blev vi bjudna på middag ute i förtältet. Sen mot kvällskvisten blev de en liten promenad på området. Mysigt! Efter de så satt vi och surrade och spelade ta i trä :) Riktigt skoj men de krävdes lite koncentration, haha :) Egentligen va de meningen att vi skulle sova där i förtältet på en madrass också...men de blåste så kallt så Maggan hyrde en liten stuga åt oss. De va snällt de, för annars så tror jag att jag hade frysit ihjäl. Å de hade ju inte varit så skoj :)


Sen idag har vi gjort en liten roadtripp. Åkte till en liten gårdsbutik och handlade lite...gjorde en liten sväng ner till Bönhamn, tog en promenad ner till Rotsidan (oj så vackert!) och åkte och tittade på Mannaminne. En riktigt trevlig dag. Man blev lite kulturell på köpet med ;)

Efter de så väntade en mumsig middag i husvagnen med äppelpaj till förrätt! :) Lite baklänges men oj så gott :)


Nu är vi hemma sega som bara den. Ska nog krypa till kojs nu. Imorn väntar lunch hos Katja med gamla tjejgänget. Ska bli oj så skoj!

Tudels! /Jennie

Av Jennie - 3 augusti 2008 15:46

Om en liten stund så åker jag och Christer till Norrfällsviken. Ska bli riktigt mysigt! Har inte varit där på superlänge och den enda gången va jag nog där i en timme bara. Den här gången blir vi där lite längre :) så då hinner jag utforska lite mer. Ska hälsa på Christers mamma och hennes gubbe :) Dom har husvagn där så vi ska kampera med dom. Blir nog alla tiders de!


Just nu sitter jag och väntar på att Christer ska bli klar nån gång. De senaste timmarna har han suttit och grejat med boxern vi har köpt. Försökt fått den att fungera...men de går väl sisådär :) Men snart tror jag i vilket fall han får ta och ge sig. Jag vill åka! Först ska vi äta lite middag bara, nyponsoppa med glass :) haha. Känns som en riktig middag de :) Ibland får de bli sånna också. Är så förbaskat trött idag så de går inte att beskriva. Jag förstår inte...sov ju länge i morse...kanske för länge...:)


Såg på The Holiday igår, en sån mysig film. Man blir helt enkelt så glad och kär när man ser den. En toppenfilm helt enkelt!


Nä nu ska jag gå och förbereda nyponsoppan :) Tudels! /Jennie

Av Jennie - 2 augusti 2008 20:29

Japp..sitter i bilen och skriver medans Christer kör :P Ganska nice och ha mobilt bredband måste jag säga!


Har varit på yran i helgen. Tittade på Melissa Horn och Lasse Winnerbäck. Så grymt bra! De va riktigt skoj måste jag säga :) Kvällen började med middag ute på stråket. Sen gick vi hem till Lisa på lite förfest. Trevligt trevlig! Sen gick vi ju som sagt inn till området och kollade. En riktigt trevlig kväll. Synd bara att det blev tvunget att börja regna där på kvällskvisten...blää...jennie tycker inte om att bli blöt!


Nää nu är vi framme i Långsele, måste packa ihop :) Återkommer senare /Jennie

Ovido - Quiz & Flashcards