Alla inlägg under april 2009

Av Jennie - 25 april 2009 19:55

Helt underbart väder ute, kan helt enkelt inte bli bättre. Sen att man har ett sånt skönt jobb där man kan vara ute hela dagen gör det hela perfekt. Har blivit en del solande idag, surrande, promenader och lite picnic med fruktsallad. Härligt! Sånna gånger ska man då verkligen inte klaga på sitt jobb haha. Har varit en mycket härlig dag kort och gott.


Igår så kom Cami, Hasse och Jonas och åt middag hos oss, jättetrevligt. Grillade fläskfile, hallomiost och majskolv och sen till det blev det klyftpotatis och morötter i ugn, fetaost och avokadosallad och tsatziki. Till efterrätt blev det mintchokladkaka med grädde. Oj så gott allt va! Blev ett och annat glas vin med ;) Gott, gott gottigottgott!! Tack allihopa för en mycket trevlig kväll. Måste göras fler gånger.


Imorn slutar jag 10 då ska jag hem och förhoppningsvis sola lite mer ;) Hoppas på att Cami kommer ner en sväng med och solar med mig. Är så skoj att ha henne här, känns helt underbart att ha en av sina gamla vänner i närheten. Skönt med att vara ledig...hellst när jag tycker de känns som om det är söndag idag och inte lördag. Innebär ju att jag får en dag extra haha.


(Vill bara säga att jag tycker mycket om er båda och jag hoppas att saker och ting löser sig. Ni vet BÅDA två var jag finns, de är bara att ringa. Många kramar!)


Nu ska jag göra lite nytta här. Tudles!! /Jennie

Av Jennie - 25 april 2009 19:42

Går inte med ord att förklara hur mycket jag älskar dig. Trodde omöjligt att man kunde känna så här...

Av Jennie - 23 april 2009 18:32

Kort och gott...är väldigt mycket jobb just nu. Skulle behöva en vecka till utomlands ;) Nä men de är skoj med mycke tolkning, me like. Men kanske hade jag behövt bli av med några pass på jobb nummer två... Jaja, de lugnar nog ner sig snart. Man får tänka på att de blir fina pengar haha :D


Imorn så blir de grillning hos oss med Cami och Hasse, blir mycket nice de. Längtas som bara den!


Nästa vecka är det sista april också...hmm...har inte kommit på vad vi ska göra än. Jag vet inte, sista april är lite som midsommar tycker jag. Jag har lixom inget sug efter att festa...jag vill ha nått mer familjärt :) Tycker de ska va mysigt, man ska äta gott och leka lite lekar. Inte bara festa! Jaja, vi får väl se vad det blir.


Har nedräkning till våran resa i början av juni med, längtas som bara den! Ska bli så härligt att åka iväg bara jag och Christer och bara vara. Mysa på hotell och bara göra massa skoj. Längtas!!


Nä nu ska jag gå och diska...hade gött! /Jennie

Ont

Av Jennie - 20 april 2009 22:32

Har så förbannat ont i kroppen! Känns som att jag skulle kunna vara 75 och så har jag inte ens fyllt 25. Är ju förjävligt... Ska till naprapatern på onsdag i alla fall...hoppas det blir bättre. Brukar ju alltid bli bra när jag tränar lite mer men inte de heller...nu gör allt bara ont. Till och med att stretcha gör ont :(


Nä nu ska jag sova och hoppas på att det onda går över hysat i alla fall till imorn. Då väntar ju en heldag på Birsta...vet inte om jag ska skratta eller gråta.


Natti! /Jennie

Av Jennie - 20 april 2009 16:13

Igår kväll så va jag och Christer på bio och såg män som hatar kvinnor. När vi va i Egypten så lästa jag just denna Bok och tyckte den va superbra. Hade i bakhuvudet när vi gick till bion att boken oftast är bättre än filmen men att jag inte skulle jämföra så mycket. Men de va ju absolut störtomöjligt! Blev riktigt besviken faktiskt. Får man när man gör en filmatisering av en bok ändra så mycket i handlingen? Visst man kände igen boken men inte så mycket mer. Personer som jag tyckt spelat stor roll var borta eller döda och ja de va mycke ändringar. Satt mest och blev lite irreterad. Men jag tror säkert att om man inte läst boken är det en toppenfilm. Men för mig var det alldeles för nyligen jag läst boken så jag hade allt så färskt i minnet. Hmm...jaja, de va helt klart sevärt i alla fall. Men inte så mycket mer...


I övrigt har helgen gått allt för snabbt...Hade tolkuppdrag fredag och hela lördagen. På lördagkväll så kom nton och sov hos oss med, mysis där. Han är helt underbar! De är bara att hoppas att den dagen man får egna barn att dom ska vara lika snälla :) För de är helt otroligt vad snäll och härlig han är! Tror allt jag måste kyvnappa honom nått mer här framöver :) Blev för kort stund i helgen tycker jag.

Har hunnit med tre kalas i helgen med :) Två på fredagen, först va de T som fyllde år och sen åkte jag och Christer och firade Linda på kvällen. På söndagen va det Katarinas tur att bli firad. Så i helgen har det blivit en del fika kan man säga :)


Idag så jobbar jag och är som vanligt alldeles för trött...tror jag ska gå på hälsokost och köpa nå vitaminer eller järntabletter för det här går snart inte mer :)

Imorn ska jag och älsklingen till Sundsvall, me like! Ska lämna tillbaka klinkerplattor och förhoppningsvis hitta nya. Ska lägga klinker i hallen och hade köpt tidigare i Sundsvall men det går helt enkelt inte att använda. Är hur snyggt som hellst så det är lite tråkigt. Men när man lägger ner plattorna och ska prova gå på dom så fastnar man med fötterna, så strävt är de :D Så de blir till att byta! Ska kolla på lite mer saker till huset med, lär nog bli lite av varje faktiskt. Sen ska jag försöka hitta lite grejer till mig själv med. Får se hur de går...


Har fått flera tolkuppdrag i veckan med och de är jag glad för :) Känns som allt rullar på bra. Är lite småtrött i mellanåt bara men de får man ta ;)


Nu ska jag klura ut vad vi ska göra för mat idag...bulgursallad, veglasange eller risotto...hmm, svårt val...

Av Jennie - 16 april 2009 23:22

Har precis kommit tillbaka från att ha varit på bio, Marley and me. Mycket mysig film, alldeles lagom :)

Är min lediga helg i helgen. Skönt kan man tycka men när man istället har tagit på sig tolkuppdrag mest hela tiden så blir det nog inte så lugnt :) Så här i efterhand kan det ju kännas lite korkat med tanke på att jag verkligen verkligen behöver vila. Behöver få sova ut! Faktum är att jag faktiskt inte vet när jag sist gjorde det...Några veckor före vi for utomlands kanske. För att vara ärlig så ställde vi faktiskt väckarklockan VARJE dag på semestern. Men det blir skoj att få tolka lite :) Så tolkning fredag, sen åka till Linda och gratta henne för hon fyller 20. Sen på lördag tolkning HELA dagen, kommer hem på kvällen. På kvällen kommer Anton som ska sova hos oss :) Ska bli riktigt mysigt och vi ska bygga massor med kojor! På söndag fyller Katarina år så då blir det kalas igen. Sen får vi se om det bär av till Sundsvall med eller om det får bli nån av dagarna till veckan...Så...ingen rast ingen ro :D


Nää nu ska jag sova, är ju verkligen såå trött!! Sov gott /Jennie

Av Jennie - 15 april 2009 16:49

Först en bild från skärtorsdagen då vi hade besök av världens sötaste påskkärring :)

Resten av bilderna är från Påskafton då vi var ute och grillade...

Av Jennie - 15 april 2009 16:18

Ovido - Quiz & Flashcards