Alla inlägg under september 2008

Av Jennie - 28 september 2008 21:12

Japp, de är jag de :) Sitter på jobbet, halvglor på en film och är hur trött som hellst. Ska nog faktiskt ta och sova om en liten stund för imorn när jag går av det här jobbet så sätter jag mig i bilen och åker till nästa. Hela dagen imorn är ägnad åt tolkning i Östersund :) Jag hoppas bara inte uppdragen blir inställda. För jag är såå sugen på att tolka!!


Sen måste jag nog dra en runda på stan också :) Ska innhandla det sista innan bröllopet. Christer har ingen skjorta så de måste jag köpa. Plus att jag behöver en kofta av nått slag. Jag känner ju lixom mig själv så jag vet att jag förmodligen kommer att frysa. Så en kofta är nog en smart ide :)

Ska bli riktigt skoj med bröllop. Hihi!!! Jag ska fota en massa så ni får nog se nån bild här sen ;)


Nää nu väntar ett avsnitt av One Tree Hill sen blir de natta natta :)

Sleep tight! /Jennie 

Av Jennie - 28 september 2008 10:59

Allt på en och samma dag :)

Igår när jag slutatde jobbet åkte jag direkt till Hårtesten och Ida. De blev färg (som jag älskar) lugg, uppklippt och en BRA bit kortare. Måste dock erkänna att jag inte trivs i det till hundra procent. Färgen älskar jag som sagt men jag tycker håret blev för kort. Känns inte som jag... Men jag vänjer mig nog :)

När jag va klar så åkte jag och Christer på Åhmans en sväng och kika. Hittade lite julklappar :) hihi! Sen blev de även en sväng på företagsmässan.


Runt 6 åkte vi ner till stan, hem till Jonte och Karoline. Gick ner till Toledos och åt en jättegod middag! Riktigt mysigt va de. Dock hade vi världens underligaste servitris...det är ju ingen hitt om personalen talar om vilken mat dom INTE tycker är god...när man precis ska till och beställa den. Men jag struntade i henne och beställde den ändå. Den va supergod i min mun i alla fall :)

Efteråt gick vi upp till Jonte och Karoline igen, satt och drack lite vin/öl och bara surra. Ida slöt upp med oss också :) Min kära vän som jag ser allt för sällan. Så de va trevligt! Runt 11 begav vi oss ner till Impuls för att skaka lite rumpa :) Jonte och Karro kände dock inte för att gå in så dom gick hem igen :(  Så här i efterhand kan jag ju förstå dom. De är verkligen ingen hitt att gå ut här i Sollefteå! Dom kan ju verkligen inte spela bra musik. Jaja, vi dansa och så fram till halv 2 sen åkte vi hem. Ida va snäll och körde hem oss.


Nu sitter jag på jobbet, började klockan 10...till imorn halv 8. Känns lite segt idag, är ju nästintill storm ute. Så inte kan man gå ut gå heller, för då riskerar man att blåsa bort. Tror vi ska ta en liten tripp till Kramfors och Dollar Store efter lunch, bara för att dan ska gå.

Ska gå och sno ihop lite lunch till min brukare nu.


Simma lugnt ;) /Jennie

Av Jennie - 26 september 2008 21:29

Sitter på jobbet, har lite smått långtråkigt. Min brukare har gått och lagt sig och jag har redan gjort allt som ska göras idag. Har bäddat upp bäddsoffan och bara sitter och degar. Funderar på att sova snart så de blir morgon :)


Imorn ska jag och Christer upp på Åhmans och kika lite. Jag är ju smått svag för cultserien så vi får väl se hur de kommer att gå ;)


Idag blev de klart att vi flyttar på tisdag istället. Blir såå mycket bättre :) Jag är nämligen ledig både tisdag och onsdag så på onsdan ska Christer också ta ledigt. Så kan vi pyssla på och grejja hela dan :) Längtas, längtas, längtas!!!

Känns helt overkligt att dagen man väntat på så länge snart är här :)


Nu ska jag se lite på tv och sen sova. Natti natti! /Jennie



Av Jennie - 25 september 2008 21:26

Tänkte jag måste skriva och berätta att det gick jättebra idag. Alla papper är nu klara. Men jag hade tyvärr rätt...ingen flytt till helgen :( Vi får allt vänta med flytten tills på onsdag. Men den som väntar på nått gott ;) Är bara de att det hade varit så otroligt mycket lättsammare att flyta på en helg. Men men, nu är det som det är. Längtar som bara den måste jag säga. Ska bli så otroligt skönt att äntligen få flytta in. Jag ska pyssla och greja och dona som aldrig förr !


Ska ta och vara lite social med älsklingen. Han har nyss kommit hem, har varit och köpt en ny vattenskoter i Övik :P Me LIKE!!!!


Natti!! /Jennie

Av Jennie - 25 september 2008 11:28

Idag ska vi äntligen på banken för att skriva papprena på huset :) Känns helt galet bra! Så klockan 2 ska Christer och jag vara där för att skriva våra papper. Sen halv tre kommer paret vi köper huset av så då skriver vi alla gemensamma papper :) Hihi :) Jag är så nipprig så de är inte sant. Sen får vi även veta när vi kan flytta in. Vi hoppas som två galningar på att få flytta i helgen. Men tyvärr så tror jag ju inte de :( Skulle vara så skönt att få göra allt klart på helgen när man har mycket tid. Men om jag får tippa så får vi nycklarna på onsdag. Flytta mitt i veckan känns inte så upplyftande men vi kan inte vänta tills nästa helg heller. Eftersom vi då ska på bröllop i Jämtland så kommer vi nästan inte vara hemma nått på hela helgen. Så håll tummarna för att dom är snälla och låter oss flytta in några dagar tidigare :)


Nu på morgonen följde jag med Maggan ner till stan på Åhmans och kollade på tapeter. I helgen har dom nämligen ett erbjudande på 25% rabat på nästan hela butiken. Vilket innebär tapeter, färg och inredning :) Så jag ska nog allt dra med mig Christer dit någon dag och se om vi hittar nå fler tapeter. Eller kanske lite färg...eller lite annat smått och gott :) Hittade en supersnygg tapet nu när jag va ner. Vart jag vill ha den vet jag dock inte :) Kanske är bättre att komma på det först...vart man behöver nya tapeter :) Har redan köpt två olika tapeter förrut som vi inte vet vart vi ska ha. Haha...vi är ute lite väl i god tid tror jag :) Haha!

Vi hittade i alla fall en jättefin tapet till Maggans sovrum. Så hon lånade hem en pärm för att fundera hemma. Jag hoppas hon tar den för det skulle bli supersnyggt i hennes sovrum. Helt klart!


Ska snart fara iväg och hälsa på min vovvegris :) Carina som jag berättade om förut var toppentrevlig! Så nu har Nova varit där en vecka och de verkar fungera hur bra som hellst. Känns så otroligt skönt, som om en sten fallit från mina axlar. Vill ju inget annat än att hon ska ha det bra, och de verkar det som om hon har här. Så idag ska jag alltså åka dit och hälsa på och prata lite mer med Carina. Men de låter som om hon vill behålla henne. Känns tungt men jag måste tänka på Nova i första hand. Jag tror hon kommer få det jättebra där och jag får hällsa på henne när jag vill :) Så det ska bli skoj att åka dit ;)


Nää nu ska jag gå och göra lite nytta. Hade gott alla! /Jennie

Av Jennie - 23 september 2008 22:08

Har ett problem...ska på bröllop nästa helg. Självklart vill man ju då se snygg och fräsch ut. Därför har jag ju då planerat in ett välbehövligt besök hos frissan. Men då till problemet...Vad ska jag göra åt skallen?? Alla ni som känner mig vet ju att jag är typ världens fegaste när det kommer till mitt hår. Är så fånig...men det är som att allt mitt självförtroende sitter i längderna och klipper jag då av det så...ja ni fattar. Men samtidigt är jag så grymt sugen på att förnya mig. Så...what to do?? Kom gärna med tips och förslag...dock inga övermodiga :) Haha!

Jaja, vi får väl se hur det blir. Slutar väl med att jag går därifrån och bara har toppat mig. Skulle vara ganska jag faktiskt :P


Idag har jag jobbat hela dagen...jobbar fortfarande. Oftast så har jag hela dygn när jag jobbar...vilket innebär att jag kommer hit till jobbet halv 8 på morgonen och går av samma tid morgonen efter. Ibland går dagarna riktigt riktigt segt bara. Den här dagen var en sån dag. Även fast vi va ute och gick tre gånger så gick dagen lixom lite på halvfart. Ska bli skönt att få sova lite nu tills imornbitti. Morgondagen är helt ängnad åt fortbildning i kyrkliga termer uppe i Strömsund. Blir skoj att träffa lite tolkkollegor och surra lite, de behöver jag :) Så nu ska jag nog faktiskt ta och krypa till kojs. Blir tidigt i morgon för att hinna med allt.


Sov sött alla. Love! /Jennie

Av Jennie - 22 september 2008 10:04

I fredags firade jag och älsklingen 1år tillsammans. Dagen till ära firade vi med att gå på Valvet och äta. Supergod mat! Efter det åkte vi hem och hade myskväll. Tänk att vi redan har varit tillsammans ett år...samtidigt känns det som vi alltid har varit tillsammans. Dock har vi (för er som inte vet) varit tillsammans 3 år förrut för 5 år sedan. Så det är kanske inte så konstigt att det känns som om det har varit längre :) Helt underbart känns det i vilket fall som hellst. Har världens bästa livskamrat. Jag har nog aldrig varit så lycklig som jag är nu.


Sen i lördags va vi på 50års kalas. Min moster Mia fyllde 50 och bjöd på middag uppe i mormor och morfars stuga. Hela tjocka släkten var där och det var riktigt trevligt. God mat och mycket surrande kring bordet :)

Mot kvällskvisten bar det av till Helgum. Vi spelade ett parti "Slaget om Ådalen". Ett mycket underskattat spel :) Vi hade riktigt roligt!


Söndagen spenderade vi på paradisbadet i Övik. Nathalie, min brorsdotter fyllde år för ett tag sedan och hade fått en heldag i Övik som present. Jag, Christer, Kim och Nathalie gjorde alltså badhuset. Skoj skoj men oj så trött man blir! Helt galet slut va ja igår kväll :)


Nu idag packar jag som bara den! Skulle egentligen till Östersund på tolkuppdrag. Men när jag kommit en bit på vägen så ringde tolkcentralen och medelade att uppdraget blivit inställd. Så de va bara att vända om och fara hem igen. Men jag hänger inte läpp för de...har så otroligt mycket att göra här hemma så de kanske bara va bra :) Skriver ju papprena på huset på torsdag så eventuellt blir de flytt i helgen. Jag kan ju lova att det finns en del saker att packa ner :)


Såå jag återgår till min livsuppgift för tillfället...att packa :) Hade! /Jennie


Av Jennie - 17 september 2008 08:50

Igår hade jag världens goaste sötpropp här :) Han är ju så underbar lillkillen så det är ju inte sant. Jag hade lovat Anton att vi skulle åka till badhuset igen. Så den här veckan när Katarina är på kurs tänkte jag att vi kunde passa på. Så på morgonen så mötte jag upp Mats-Jörgen och Anton nere på skomakeriet och bytte bil. På köpet fick jag en liten Anton i bilen :) Åkte hem till mig och åt lite frukost och surra. Surrandet stod mest Anton för, han är som en liten pappegojja :) Grejade på här hemma ett tag, såg lite på Pingu, spelade fotboll och sen åkte vi på affären. Anton beställde pannaka till lunch så då krävdes de viss inhandling. Blev supermumsiga panncakes :) Christer kom hem på lunchen också. Så vi hade en riktigt trevlig lunch. Me like!

På eftermiddan efter Anton hade tagit en tupplur på promenaden så åkte vi då till badhuset. Skoj skoj skoj :) Sen att man har med sig värdens snällaste barn gör ju saken betydligt enklare. (Bilden är dock från förra gången vi va på badhuset, men vi hade lika skoj igår igen. Men hade tyvärr ingen kamera med.)

När vi sen kom hem va de dags att göra middag. Korvstroganoff för hela slanten. Mats-Jörgen kom och åt med oss också.

Så gårdagen va en sån här riktigt härlig dag, fler sånna tack :)


Nää nu ska jag gå och slänga mig i duschen, ska bege mig bort till Maggan och slinga håret på henne.


Tudels! /Jennie

Ovido - Quiz & Flashcards