Alla inlägg under juli 2008

Av Jennie - 31 juli 2008 21:50

Vilket otroligt härligt väder det har varit den här veckan. Underbart! Snacka om att jag och Christer lyckats pricka in våran korta semester helt perfekt :)


Helgen har varit superkul. Startade fredagen med middag hos Jonas och Emma. Drack lite vin, satt och surrade och åkte senare ner på stan för laxis. Snacka om mycket folk! De va helt galet...så jag kan ju inte påstå att jag tyckte de va så superskoj...de va helt enkelt för proppat. Men några gamla bekanta ansikten såg man allt och de va roligt :)


Lördan låg vi på sandudden och solade och åkte vattenskoter. Efter de va de dags för fest uppe hos Jonas och Emma. Vi var väl drygt 20 personer som grillade och lekte lekar :) Jonas hade som vanligt kokat ihop helt galna tävlingar. På bilden stoppar jag truten full med körsbärstomater (som skulle förbli hela!) för att sedan göra idoten runt två pinnar, 10 varv vardera! Jennie stöp som en dåre kan jag ju berätta :) Men skoj va de!


Söndan va vi, helt otroligt nog inte bakis...så bar de av till sandudden igen. Vi va ett helt gäng som va där den dagen. Skoj så skoj :) Låg och solade och va ute och åkte massa vattenskoter och bara lekte. Me like! När alla skulle vidare tog vi vattenvägen bort till mamma och pappa. Kim, Karro, Patrik och Linda mötte upp oss där och vi fortsatte att latja på :) Broder dök upp också och ville åka lite. Skoj! Är så himmla roligt att leka och stojja på :)

Kort sagt hade jag världens bästa helg!


Nu har veckan gått i en ohygligt snabb fart...imorn är det redan fredag. Så imorgon bitti bär det av till Östersund och storsjöyran :) De blir skoj det med. Träffa Flisan! Jennie längtas. Jag, Christer, Kim, Karro och Antonia ska låna Lasse och Gun-Maries lägenhet och sova där. De blir mysigt de :)

Återkommer efter helgen. Trevlig helg! /Jennie

Av Jennie - 25 juli 2008 13:31

Äntligen så har jag gått på semester. Och vilken start man har fått på den :) Jag hoppas att vädret håller i sig så här i båda veckorna jag ska va ledig. Skulle ju va riktigt nice de!


Är uppe hos mamma och pappa i stugan. Har legat ute och solat i flera timmar. Är ju helt underbart! Så nu är jag inne vid datorn för en liten pause från solen :) Blir ju nästan alldeles yr i bollen av att vara ute. Men klaga ska man inte. För de är såå härligt :)

Har varit lite duktig idag också. Innan det blev alldeles för varmt så tog jag tag i och städade bilen. I all hast så tog jag mamma och pappas med :) Så de känns bra med en nystädad bil. Inte för att den va direkt smutsig men ändå...


Ikväll bli de mysmiddag hos Jonas och Emma och en tur nere på Laxis. Ska bli skoj de. Imorn väntar kalas hos "ovanstående" med massa roligt folk. Ska bli galet roligt :) Jennie längtas. Känns som jag har en aldeles perfekt start på min semester! Kunde inte bli bättre.


Nää nu ska jag ut i solen igen och pressa :) Hade gött i värmen! /Jennie

Av Jennie - 24 juli 2008 08:17

Sitter på jobbet nu. Sista passet innan jag äntligen ska få gå på en mycket välförkänt semester :) Ska bli helt underbart!


Nu i helgen är det laxis. Ska ta de lugnt, bara gå ut å käka och dricka ett glas vin. Måste spara mig till festen på lördag :)Är fest hos Jonas och Emma i helgen. Och eftersom jag känner Jonas känns de som en bra ide att ta de lugnt på fredag för de kommer de inte bli på lördag i alla fall :D Ska bli riktigt skoj i alla fall. Leka massa lekar och umgås med massa trevligt folk. De gillar jag!


Känns som hela semestern är planerad...huvva de kommer gå aldeles för snabbt. Men men, är ju bra och spara dagar tills vi får huset så mankan vara lite ledig då också. Iiiii, vad jag längtar. Blir nog faktiskt mer och mer för varje dag. Alla runt omkring en frågar ju och så när man ska flytta in och hur de känns m.m Då blir man ju ännu mer upp i varv :) Men de e tur jag tycker om att prata om huste. Är de jag pratar mest om för tillfället. Så fortsätt att fråga hörrni ;)


Idag vill ja ha finväder. Funderar om vi ska åka en sväng på nån badplats eller nått sånt. Å då vill man ju lixom ha fint väder :) Men just nu sover min brukare. Tänkte att hon kunde få sovmorgon, är ändå inge varmt ute än. Har ju sagts i flera dagar nu att det ska bli så fint väder. Men jag har då inte märkt av de. Jo igår kväll va de fint men de va på kvällen de. Jag vill ju ha fint på dagen också, så man kan få ligga och sola och bli brun! Så jag tycker finvädret kan ta och komma nu lagom till min semester :P


På söndag ska vi fara och bada med Patrik och Linda. Tänkte ta med oss vattenskotern och leka lite. Me like! Bara man är någorlunda pigg nu då på söndag. Risken finns ju att man mår lite dåligt...Men men, då är det bra om man har planerat in nått och bestämmt med folk att man ska träffas. Då har man lixom inget annat val än att hiva upp sig :) Haha, jag undrar bara vad Christer tycker om att jag planerar in honom i de där också :) Jaja, han har ju en hel semester på sig att sova ut!


Vill ut och åka med husvagnen också...men vart?? Vart åker man om man inte vill åka så superlångt men ändå vill se nått nytt...Ja jag har då ingen aning. Tips?!! :)


Nä nu ska jag gå och göra lite nytta här...lite fixa och trixa...och kasnke lägga mig i soffan och se på tv...haha.


Ha en fin helg. Pööss!! /Jennie

Av Jennie - 21 juli 2008 09:18

Helgen gick så otroligt snabbt. Känns inte som jag har hunnit vare ledig nått. Tur att jag bara jobbar lite den här veckan och sen har jag SEMESTER :) Ska bli såå skönt! Längtar så jag vet inte vad. Christer och jag har semester samtidigt och de känns helt underbart. Ska bli så mysigt att bara vara och ta det lugnt. Ha lite kvalitetstid med min älskling!


I helgen va jag i alla fall till Härnösand. Skoj skoj! Tog en tur på stan och hittade som vanligt massa kläder på Vera. Är en riktigt bra affär de där :) Jag som har letet jeans hur länge som hellst hittade ett par direkt, mycket bra. Sen hittade jag faktiskt en klänning till bröllopet vi ska på. Va inte ute efter att hitta nått men den bara dök upp där framför mig :) Dessutom va de 50 % på den och då kan man ju lixom inte låta bli! En superfin klänning i turkost och cremevitt, lite anorlunda och de gillar jag. Så ska jag försöka hitta någon fin kofta till. Men de är de nog ingen brådska med, med tanke på att bröllopet inte är förrns i oktober :P

Sen gick vi och fikade på rutiga. Mysigt! Inte lika bra som vanligt men helt ok. Efter en tur på stan så bar de hem till Cami där vi gjorde oss i ordning för Linas 25 års fest. Festen va trevlig. Massa folk jag inte träffat på evigheter. Åt god mat, lekte lite. Jag var duktig nog och körde. Så vi åkte ner på stadsfesten. Tittade på Lasse Lindh och Nordman. Men jag blev lite besviken, trodde allt jag skulle träffa fler gamla bekanta. Men nere på stadsfesten träffade jag nästan ingen :( Tråkigt! Jag blev väl kvar där till halv 1 ugnefär sen körde jag hem. Var nog den absolut jobbigaste bilfärden ever! Från Kramfors och hem till Långsele höll jag på att somna mest hela tiden. Jag satt och slog mig själv i ansiktet och jag körde med rutan öppen men jag var såå trött. Så de va verkligen en pina innan jag äntligen var hemma :)


Söndag morgon vaknar jag och känner mig bakis?? De är tacken de för att man håller sig nykter och kör! Jag förstår inte, jag mådde illa och hade världens huvudvärk hela dan. Tyckte inte de va riktigt rättvist!

Hade i alla fall en slöar dag igår. Åkte och hälsade på lite folk. Käkade i stan och hade filmkväll hemma med Emma och Jonas på kvällen. Trevligt!


Ja och nu sitter jag på jobbet. Min brukare ligger fortfarande och sover så då sitter jag här och försöker fördriva tiden lite :) Tror nog jag ska ta och väcka henne snart, är ju jättefint väder ute. Då kan man ju inte ligga och sova heller! Ska nog ta ett varv ner på stan. Nipyran har ju börjat så de finns ju lite att gå och titta på. Så de blir skoj de.


Nää nu ska jag ta och skriva lite tidrapporter. Hade gött!! /Jennie

Av Jennie - 18 juli 2008 16:07

Så skönt så skönt så skönt :) Jag är äntligen ledig i några dagar. Hela helgen närmare bestämmt. Slutade mitt pass i morse klockan 9. Blev aldrig att någon kunde komma och byta av mig. Men de gick bra ändå :) Vi tog en promenad ner till parken och tittade på Trollskoj. Riktigt trevligt! Och vipsch så hade den kvällen gått.


Idag har jag varit uppe hos mamma och pappa i stugan. Mamma och jag tog en liten tur till Helgum. Gick och kollade på huset jag och Christer har köpt. Mamma har inte fått sett det förrns nu :P Hon tyckte det såg jättemysigt ut. Åhhh Jennie längtas!!! Sen gick vi in på loppisen där en sväng. Gjorde faktiskt varsit fynd. Jag köpte en gammal sockerlåda och mamma en kont som hon ska ha blommor i. Efter de for vi och hälsade på Mats-Jörgen, Katarina och Anton. Blev bjudna på blåbärspaj, mums!! Anton är nog världens mysigaste. En riktig sötknopp! Han kan nog charma vem som hellst tror jag :)


Nu sitter jag uppe i stugan igen. Vi har blivit bjudna på middag här. Trevligt trevligt!! Min faster och farbror kommer hit från Övik också så de blir skoj att få träffa dom.


Imorn åker jag till Härnösand. Jag struntar i att jag är förkyld, jag vill träffa mina vänner! Jag har faktiskt inte sett vare sig Stina eller Cami på över ett år!!! Tänk er att först bo tillsammans och träffa varandra nästan varje och sen inte ses på över ett år. De är ju helt sjukt ju! Saknar dom tokmycket så de ska bli himla skoj att träffa dom :) Kanske åka ut till smitingen, ta en fika på rutiga, träffa massa gamla härnösandsbor, gå och hälsa på alla gamla kollegor på o´learys...ja de finns mycket att göra. Ska bli superskoj! Synd bara att Christer är så pass dålig att han förmodligen inte kommer att följa med. Men de är inte så mycket att göra. Han får vara hemma och kurera sig så han blir pigg till nästa helg. För då är de ju laxis! Ska bli riktigt skoj de med :) Då hoppas vi på finväder, för ifjol va de ju hemskt...


Nä nu ska jag ta och gå och pussa på min sovande gubbe :)

Hade gött!! /Jennie



Av Jennie - 17 juli 2008 13:51

Börjar kännas av ganska bra att man har jobbat lite för mycket nu. Trodde inte jag skulle ta mig ur sängen i morse :) Trött så trött så trött. Åkte ju till Östersund igår på tolkuppdrag. Skoj att få tolka lite. Men ibland är det drygt att sitta och köra fram och tillbaka om och om igen :) Kan snart den där vägen utan och innan. Är nog världens tråkigaste sträcka. Hellst den biten mellan Stugun och Östersund. Den är så seg så seg så seg!! Men igår var den faktiskt den bästa sträckan egentligen...de var enda biten som de inte var gassande sol. Jag trodde seriöst att jag skulle simma bort där inne i bilen. Därför satt jag och körde i bikini :) hihi! Inte så skönt med bältet på men vad ska man göra då när man inte har ac i bilen. Jaja..de var ju bara vägen dit som var varm. När jag skulle hem igen var det ju sent på kvällen samt regningt så då gick de bättre.


Nu är jag i alla fall på jobbet i Sollefteå. Tror nog vi ska ta och gå ut och gå på en promenad snart. Men vädret är ju så lurigt! Inte skoj om man har en bra bit hem och de börjar att regna...Nä men till affären ska vi i alla fall ta och promenixa :) Ska handla lite smått och gott. 


Får se hur det blir med Härnösand i helgen också. Jag som har längtat som en tok har ju naturligtvis gått och blivit redigt förkylld! Inte skoj! Dessutom är Christer ännu mer förkyld...så vi får se hur det blir med våran planerade tripp till Härnösand. De är typiskt...så fort man har planerat att göra nått då måste de komma hinder i vägen. Jaja, vi får se hur de blir. Man kan ju hinna bli piggare. *Håller tummarna* 


Måste bara få säga att jag är så kär som det bara går :) Är så lycklig just nu!


Snart får vi flytta in i huset också...kan inte bli bättre :) Sitter hela dagarna och smådrömmer om hur vi ska renovera. Vilka saker man ska köpa, hur man ska möblera m.m Längtar så otroligt mycket tills det är dags. Nog för att det inte är såå länge kvar nu men jag lär nog hinna fundera bra mycket mer tills dess ändå :)


Nu sitter jag och håller tummarna för att Jessica ska ringa och säga att hon tar mitt kvällspass. Egentligen ska jag jobba dygn idag men jag känner mig ju som sagt inte helt pigg. Så därför har jag frågat om hon kan ta den senare delen av passet. Hoppas, hoppas, hoppas!!


Nää nu ska vi ta och masa oss ut!


Hej hopp sockertopp!! /Jennie

Av Jennie - 15 juli 2008 17:57

Just precis så känns det! Jag är överallt och ingenstans :) Jobbar som bara den just nu. Hoppar mellan Östersund och Sollefteå mest hela veckan. Känns som jag jobbar dygnet runt :) Men men, de är ju bara den här veckan som de blir lite mycket.


Just nu befinner jag mig i Sollefteå i alla fall. Har precis snott ihop en paj som vi ska äta till middag så nu väntar vi på att den ska bli klar. Ska bli mumsigt de :)


Imorn hoppas jag på finväder, i alla fall på förmiddan. Jennie vill få ligga och sola så man blir lite brun ;) Sen på eftermiddan bär det av till Östersund igen. Då vill jag minsan inte ha speciellt bra väder. Sitta i en bil utan ac en stekhet dag är ingen hitt!


Idag blev vi bjudna på bröllop också :) Jennie like! Jag har klagat flera gånger i sommar att jag inte ska få gå på nått bröllop i år. Men nu så :) De är Christers kusin och hans sambo som ska gifta sig. Ska bli superskoj! Är inte förrns i Oktober så jag hinner få längta ett tag. Har redan nu börjat fundera på vad man ska köpa för roliga kläder att ha på sig :P


Nu ska jag vara duktig och gå och pyssla på här i lägenheten. Sen ska vi nog se någon bra film tror jag.

Take care! /Jennie

Av Jennie - 13 juli 2008 12:00

Ja nu va de ett tag sen jag skrev. Har inte internet hemma i lägenheten så det blir sällan man har chansen nu för tin. Men nu har vi fått dator på jobbet så nu kanske jag kommer uppdatera mig lite oftare :)


Har inte hänt så mycket i alla fall. Känns mest som jag jobbar hela tiden. Så fort jag är ledig från jobbet i stan så har jag tagit på mig att frilansa. Men det är roligt. Hoppas det blir mer frilansning här framöver. Saknar att tolka. Men jag vet ju hur det är. Sommaren är det ju nästan inga tolkuppdrag. Men till hösten blir det nog en del hoppas jag. Har ju blivit så pengakåt nu när vi ska flytta. Vill passa på att jobba så mycket som möjligt så man har råd att renovera mycket sen ;)


Igår va vi i alla fall på fest i Helgum hos Patrik och Linda. Riktigt trevligt! Dock hade ju vädret kunnat fått vara lite bättre...men men, man kan ju inte få allt. Innan på dagen var vi och åkte vattenskoter. Skoj skoj!!! Åkte förbi vårat hus och kollade in det från sjösidan också :) Fy så jag längtar! Känns helt underbart att vi har haft sån tur som fått köpa ett sånt fint hus med en sån vacker utsikt. Lovely!


Idag så jobbar jag...kändes minst sagt drygt att kliva upp när Christer låg kvar och sussade :( Tråkigt väder är det idag också...så frågan är ju vad vi ska hitta på idag...Ska snart sno ihop en lunch, sen tror jag allt att vi ska gå ut och gå en långpromenad. Vi får väl se hur pass populär jag blir då :) Men de är nyttigt att röra på sig! Sen blir det nog filmkväll ikväll. Kan bli skönt de...jag är lite seg från gårdagen. Även fast jag inte drack och körde. Men de tog ju sån jäkla tid att få med sig Christer hem. Jag håller med Linda, han borde byta namn till Alfons "jag ska bara, jag ska bara, jag ska bara..." :)


Nästa helg blir det Härnösand :) Jag längtar så jag tro jag ska dö! Ska äntligen få träffa Stina och Cami, mina fd. kombos :) Har ju inte träffat nån av dom på över ett år. Är ju hemskt ju! Så de ska bli så skoj att bege sig till gamla kära Härnta :)


Nää nu ska jag som sagt gå och fixa lite lunch här. Ha en fin söndag! /Jennie

Ovido - Quiz & Flashcards