Alla inlägg under oktober 2008

Av Jennie - 28 oktober 2008 14:22

Igår va de en toppendag! Direkt när jag kom hem från jobbet så började jag att greja hemma. Bort med massa banankartonger, möblera, städa, plocka och grejja. Jag va otroligt effektiv :) Sen klockan 3 va jag bort på dagis och hämtade Anton. Sötproppen där, man kan inte annat än le när han är omkring. Helt underbar de är han! Jag hade lovat Anton att vi skulle pyssla så pyssla de blev :) Vi gjorde kylskåpsmagneter, 4 st blev de. Tre st va självlysande stjärnor som vi satt ögon och magneter på, hihi blev så tjusigt så! Sen den sista va en blå luddig boll som fick jättestora ögon, superfint! Sen gjorde vi ett bokmärke eller en turbangubbe som vi kallade honom :) Skoj hade vi i alla fall! Sen kom Katarina och Mats-Jörgen över också så åt vi middag tillsammans. Riktigt mumsigt blev de allt. Precis när vi hade ätit klart så kom mamma och pappa förbi. Tårta hade dom med sig å, mums  mums ;) Hade ju inte sett dom på ett tag i och med att dom ha varit i turkiet så de va skojsit.


Idag jobbar jag bara "kortdag" de vill säga 8 timmar. Känns helt underbart skönt måste jag säga. Ikväll kommer Katarina och Erika, vi ska äta middag och surra massa skit. Längtas! Ska bli så skoj :) Ibland behövs de lixom att man ska få surra av sig med goda vänner. Mumsig mat ska vi göra med så kvällen skulle inte kunna bli mer perfekt!


Till helgen blir de massa olika saker. Lasse och Gun-Marie kommer från Östersund, vi ska ha Halloween fest och Lasse fyller år på söndag. Känns som de kommer bli en riktigt bra helg. Men skulle de kunna bli nått annat när man får ha nära och kära runt omkring sig hela helgen?!

Så jag har nedräkning tills på fredag. Dessutom ska jag prova på zonterapi för första gången då. Hihi, spännande!!


Nu ska jag städa lite här på jobbet. På återseende! /Jennie

Av Jennie - 26 oktober 2008 20:38

De sa bara svosch och nu är klockan snart 9. Helt otroligt, dom här dagarna brukar ju kännas som dom går i slow motion. Men idag gjorde de inte de :) Började dagen med en långpromenad, skönt! Dock hade jag tagit med mig vinterjackan förde såg så kallt ut då jag klev upp. Men då när vi skulle ut å gå, sådär vid 11 snåret va de superfint väder. Och varmt! Jag trodde jag skulle smälta bort :) Sen blev de dags för lunch. Efter de grejade och donade vi här och vid två fick min brukare besök. Besök med fika ;) nice! Hon stannade fram till 4 så då var de lixom dags att börja med middag. Efter middan har jag städat som bara den! Jag har varit väldigt effektiv, hoppas jag kan vara lika duktig hemma imorn :) Så nu har jag precis satt mig ner. Skönt, nu är de rent och fint här.


På tisdag blir de tjejkväll. Längtas!! Ska bli så skoj :)


Nu ska jag bädda ner min brukare och sen mig själv. Natti natti!! /Jennie

Av Jennie - 26 oktober 2008 12:38

Så va man tillbaka på jobbet igen då. Tycker verkligen inte om att jobba helger. Vill lixom bara vara hemma och mysa med min älskling då. Känns mest som vi går om varandra hela tiden. Inte skoj inte...skulle egentligen vilja ha ett 7-4 jobb. Men om jag skulle ha de skulle jag ju nästan inte kunna ta några tolkuppdrag alls *sucka*. Så hur jag än vrider och vänder mis så har jag rumpan bak. Jaja, man får väl stå ut och ha de så här ett tag i alla fall. Men jag kan absolut inte tänka mig att ha de så här hela livet. Saknar att ha kvällarna och helgerna tillsammans.


Imorn är jag ledig i alla fall. Då ska Jennie vara en virvelvind :) Har så mycket planerat att jag ska hinna göra hemma så jag vet inte vad. Vi får se hur de går :) Ska försöka strukturera upp lite banankartonger med grejer, sätta upp gardiner och städa. Sen ska jag hämta Anton på dagis imorn, har lovat honom att vi ska pyssla ;) Så de blir skoj de. Sötproppen där, han är ju världens underbaraste. Är så härligt nu när vi har flyttat, går som lättare att ses oftare. Me like! Ska försöka sno ihop nån god mat då också. Om Anton får välja så blir de väl kanske korv så vi kanske kan försöka oss på korvstroganoff och ris. Får höra om mor och far hans vill komma och äta dom med. Skulle vara trevligt!


Nu ska jag fortsätta med att städa här, ska dammtorka. Fy och ursch, tycker inte om att städa :) Men men, då har man nått att göra i alla fall så man ska inte gnälla. Hade! /Jennie

Av Jennie - 25 oktober 2008 15:56

Idag fyller Karro 20, vi ska stax upp och gratta henne :) Efter de blir de middag hos Katarina, Mats-Jörgen och Anton. Mums säger jag bara! Känns som de blir en perfekt lördag. Har precis kommit hem från stan, har varit och köpt en bänk/förvaringsmöbel på jysk. Blev så fint så fint! Skoj skoj, nu är vi snart färdig med badrummet. Känns hur bra som hellst :)

Nu ska jag gå och slänga mig i duschen så man är klar tills dess vi ska åka :) Ha en toppen helg allihopa! Kram /Jennie

Av Jennie - 24 oktober 2008 20:49

Japp, har jobbarhelg nu i helgen. Vilket innebär för den här helgen att jag är på jobbet ikväll och hela söndagen. Lördan är jag ledig och de kommer bli otroligt skönt :) Just nu sitter jag och ser på Idol och de är ju inte så fel. Min brukare har precis gått och lagt sig. Så snart ska jag göra i ordning bäddsoffan och krypa ner och se på lite film. Ska bara göra ordning för morgondagen, diska, fixa lite gröt m.m


Imorn ska jag fixa och dona hemma, hoppas på bra väder så man kan grejja ute. Har ju tagit tag i i mängderna med blommor och växter ute. Just nu har jag klippt ner och rensat. Men till sommarn lovar jag er, 80% ska BORT! Jag tycker om blommor visst, men nån måtta får de gärna vara :) Så bort ska de!

Sen blir de en sväng upp till Karro också. Hon fyller 20 så vi ska fira henne :)


Nä nu ska jag invänta en paus och göra ett ryck här. På återseende!

Av Jennie - 19 oktober 2008 21:09

Kom på att jag fortfarande inte laggt ut bilder från bröllopet eller från huset. På huset finns bara från vardagsrummet så ni får hålla till godo med de så länge :)

Av Jennie - 19 oktober 2008 17:52

Helgen har varit en toppen helg. Bäst av allt va fredan. Vi var bjudna på fest nere på skomakeriet. Total blandning av folk som va där! Men skoj så skoj :) Jag och Katarina dansade konstant i 4 timmar, haha. Aj så ont i fötterna vi hade på slutet. Men de va de värt!

Lördan bjöd på maskerad hos Hasse, många fina kreationer måste jag säga :)

Tänker inte berätta så mycket mer utan bilderna får tala för sig själv...

Av Jennie - 16 oktober 2008 21:15

Eftersom mitt braiga inlägg försvann så tänker jag inte ens försöka skriva om det. Va inne och kollade Camis gamla blogginlägg och hittade en lista som jag snodde :P


ME!

Idag: har jag jobbat hela dagen, jobbar fortfarande *sucka*
Igår: var jag ute och gick med Karro, hälsade på mor och far och tränade.
Imorgon: promenad med svärmor, putsa fönster och fest på kvällen :)
I övermorgon: Inflyttningsfest/maskerad hos Hasse

Humör just nu: trött och seg
Stjärntecken: skorpion
Väder: regningt :(
Bästa egenskap: en bra lysnare

Sämsta egenskap: kort stubin
Favorit månad: augusti
Tv eller film: film
Bok eller tidning: både och :)
Bar eller nattklubb: nattklubb
Arbete eller skola: både och igen :)
Morgon eller kväll: kväll
Klädsel just nu: svarta träningsbyxor och ett randigt linne
Sällskapsspel eller tvspel: sällskapsspel ABSOLUT!
Kramas eller pussas: kramas
Promenad eller bio: promenad

Öl eller vin: vin
Godis eller snacks: chips och choklad :P
Byxor eller kjol: byxor
Senast sedda film: Se upp för dårarna

Barn: nej inte än...
Djur: nej inte nu längre :(
Utbildning: Tolklinjen Härnösand 03-07
Stamgäster på din blogg: oj ingen aning! Lisa kanske :)
Förhållande eller singel: förlovad med världens bästa!
Hetro, bi eller homo: hetro
Fotboll eller hockey: fotboll
Kärlek eller vänskap: helt omöjligt att leva utan nått av de
Glasögon eller linser: glasögon
Storstad eller småstad: småstad
Stökigt eller städat: städat
Restaurang eller hemlagat: hemlagat
Tävling eller lek: lek
Jacka eller kappa: jacka
Stark eller svag: stark
Hus eller lägenhet: HUS!
Brun eller blek: brun
Favoritbutik: VERA i härnösand lyckas jag då alltid hitta nått, vare sig jag vill eller inte :)
Favoritnöje: Umgås med familj och vänner, spela spel, promenader, pyssla och dona i huset, skaka rumpa ;) I LOVE TO DANCE!
Favoritmat: tacos och potatisgratäng
Fjantig eller tuff: inget dera

Händer eller fötter: händer
Sparare eller slösare: sparare


Cami, jag hoppas jag får se dig i helgen. Få ju lixom inte tag på dig. Saknar dig vännen! Puss!!

Ovido - Quiz & Flashcards